Rekettye Gábor, Hetesi Erzsébet

Kínálatmenedzsment


Az egyik ilyen jól ismert módszer a márkateszt, amely a fogyasztók márkákkal kapcsolatos attitűdjeit vizsgálja. A tesztelés során választ kaphatunk arra, hogy a márka miként befolyásolja a fogyasztók termékjellemzőkkel kapcsolatos megítélését. A kísérleti eljárás során az alanyok elsőként úgy értékelik a termékek tulajdonságait, hogy azok márkajelzés nélkül szerepelnek. A terméktesztek zöme „vakteszt”, vagyis a fogyasztó nem tudja, hogy milyen terméket próbál ki. Ennek előnye, hogy a márkázás nem befolyásolja a válaszadót, az a termékjellemzőkre koncentrál, így vakteszt esetén a termékekben lévő különbségek jobban előjönnek. A gyártók a valóságban márkázottan kínálják termékeiket, így a vakteszt mindenképpen mesterséges helyzet, amihez hasonlóba a fogyasztó soha nem kerül. A második lépcsőben a termékeket más márkával kell értékelniük a kísérlet alanyainak, mint ami az valójában, és ezt az eljárást „hamis tesztnek” hívják. Majd a harmadik tesztnél a valódi márkák szerepelnek a termékeken, és ez a „nyílt teszt”.

Kínálatmenedzsment

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 880 4

A 21. század globalizált gazdaságát mindenütt, így Magyarországon is a piacon lévő vállalatok éles versenye jellemzi. Így van ez nálunk, az autóiparban is. A vállalatok elsősorban kínálatukkal versenyeznek egymással. A neves szerzők által megírt Kínálatmenedzsment című könyv gyakorlati szempontból is helyesen fókuszál a kínált termékek minőségére, a kapcsolódó szolgáltatásokra, az árakra és a termékek, illetve a kínálattevők imázsára. A könyv áttekinti a kínálat menedzselésének minden részletét - úgy, olyan stílusban, hogy az a gyakorlatban dolgozók számára is érthető, érdekes és tanulságos olvasmány lehet. Úgy gondolom, hogy ezt a könyvet nemcsak a marketing és az értékesítés területén dolgozóknak, hanem a vállalati menedzserek széles körének, még a termékfejlesztésben dolgozó fejlesztőmérnököknek és formatervezőknek is nyugodt szívvel ajánlhatom.

Eppel János

a Porsche Hungaria Kft. ügyvezető igazgatója

Rekettye Gábor ugyanennél a kiadónál megjelent két korábbi sikeres műve - az Értékteremtés a marketingben, illetve Az ár a marketingben - külön tárgyalja a termékeknek és az áraknak a marketingben betöltött szerepét. A Hetesi Erzsébettel együtt írt Kínálatmenedzsment című könyv hiánypótló mű, mert a termék és az ár mellett a kínálat minden részletét górcső alá veszi, és kialakításának és piacra vitelének folyamatát interdiszciplinárisan kezelve mutatja be azt, hogy mely tényezők - legyenek ezek funkcionálisak, emocionálisak, vagy szimbolikusak - teszik a cégek kínálatát a globalizáció körülményei között is versenyképessé. A valós példákkal illusztrált mű élvezetes és könnyen érthető olvasmány is. Ajánlom a könyvet mindazon szakembereknek és diákoknak, akik már túl vannak az üzleti tudomány és a gyakorlat első megpróbáltatásain, s akik sikeresen szeretnék megoldani az elébük tornyosuló értékesítési problémákat.

Berács József

egyetemi tanár, Budapesti Corvinus Egyetem

Hivatkozás: https://mersz.hu/rekettye-hetesi-kinalatmenedzsment//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave