Gyulavári Tamás, Mitev Ariel Zoltán, Neulinger Ágnes, Neumann-Bódi Edit, Simon Judit, Szűcs Krisztián

A marketingkutatás alapjai


25 Nagyobb vállalatoknál, ahol külön kutatási osztály működik, elválik egymástól a döntéshozó és a megrendelő szerepköre. A vállalati kutató feladata, hogy a szervezeten belül összegyűjtse a kutatási igényeket, és azokat vagy a belső kutatási potenciál segítségével, de gyakrabban külső piackutató ügynökségekkel megvalósítsa. Munkájának kritikus eleme, hogy szorosan kövesse a döntéshozók dilemmáit, valóban megértse problémáikat és döntési mozgásterüket, hogy mindezeket megfelelően tudják kommunikálni a külső kutatók felé. Mivel a döntéshozó menedzserek sokszor nem érnek rá a külső cégekkel konzultálni, a kutatás relevanciája nagymértékben attól függ, a vállalati kutató mennyire tud megfelelni a fenti kihívásnak. Jelen esetben a döntéshozót és a megrendelőt egy szereplőként tárgyaljuk.

A marketingkutatás alapjai

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 888 0

A marketing alapja a piacismeret, a megismerés módja a kutatás. Ezt a szemléletet valamennyi marketinggel - piaccal, fogyasztóval, márkával - foglalkozó szakembernek el kell sajátítania, ahogyan fontos tisztában lennie módszertanának alapjaival is. Az általam nagyra becsült szerzői csapat alapos szakmaisággal, lényegre törő és olvasmányos stílusban mutatja be a kutatás szerepét a marketingben, veszi sorra módszereit, és ad elgondolkodtató, követésre ösztönző gyakorlati példákat. E remek könyvet - tananyagként és szakirodalomként - szívből ajánlom minden leendő és gyakorló szakembernek, aki kutatóként, megrendelőként vagy az eredmények felhasználójaként kapcsolatba kerül a kutatással.

Jakab Áron, a Piackutatók Magyarországi Szövetségének elnöke

Jóleső érzéssel ajánlom ezt a könyvet a jövő szakembereinek. A marketingkutatás alapjai című tankönyv hozzájárul a hazai közgazdászok képzésének magas színvonalához. Ez számunkra azért is fontos, mert a Nielsen, ahogy a világ több mint száz országában, úgy Magyarországon is tervszerűen keresi és fejleszti a tehetséges, rátermett fiatalokat, a piackutatók utánpótlását. Biztos vagyok benne, hogy felkészültségüket, pozitív hozzáállásukat ez a tankönyv is erősíti.

Szalókyné Tóth Judit, ügyvezető igazgató, Nielsen Magyarország

Hivatkozás: https://mersz.hu/gyulavari-mitev-neulinger-neumann-bodi-simon-szucs-a-marketingkutatas-alapjai//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave