Veres Zoltán

A szolgáltatásmarketing alapkönyve


Konklúziók

A szolgáltatók márkamenedzsmentjének gyakorlati feladataiból kiindulva végigtekintettük a relationship-koncepció fejlődéstörténetét is. Az ügyfélmegtartó marketing alapfilozófiája (a megtartás) a későbbi irányzatokban is megtalálható mint a szolgáltató célja, a cél elérésének eszközrendszere azonban egyre gazdagodik. A relationship minőségmenedzsmentje már kiterjeszti a lehetséges kapcsolatok körét, a skandináv iskola pedig a kapcsolatot sokdimenziós viszonynak tekinti, amely együttesen (szinergikus módon vagy egymást hatását rontva), a maga komplexitásában alkotja a szolgáltató tartós versenyelőnyét.
Kotlert idézhetjük, aki a következőket mondja: „A kapcsolatépítő marketing végtére speciális vállalati erőforrást épít ki, amelyet marketinghálózatnak nevezünk. A marketinghálózat a vállalatból és azokból a cégekből áll, melyekkel a vállalat szilárd és megbízható üzleti kapcsolatokat fejlesztett ki. A marketing az egyes különálló ügyletek nyereségmaximalizálása helyett egyre inkább a másik féllel folytatott kapcsolatok előnyeinek maximalizálására törekszik. A működés alapelve: »Építs ki jó kapcsolatokat, s ezek majd meghozzák a nyereséges ügyleteket«.”216 Egyetérthetünk Bauer és Berács álláspontjával: „A kapcsolati marketing mint koncepció alapgondolatait tekintve természetesnek, triviálisnak is tekinthető. Az igazi kérdés az, hogy mennyire képes áthatni és formálni a marketing és beszerzés területén tevékenykedő szakemberek gondolatait.”217
 
Kérdés:
Milyen módon csökkenti a kétoldalú kockázatérzetet a márkamenedzsment?
A kockázatérzet forrása:
Szolgáltatói oldalon:
A márka és az igénybe vevők instabil kapcsolata kiszámíthatatlan.
Igénybe vevői oldalon:
A gyenge kapcsolatban az igénybe vevő kiszolgáltatottnak érzi magát.
Válasz:
A márka szisztematikus gondozásával és a kapcsolat stabilizálásával.

A szolgáltatásmarketing alapkönyve

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 739 5

Az élesedő versenynek köszönhetően a szolgáltatótevékenység fókuszában az ügyintézés minősége, biztonsága és gyorsasága, a meglévő és a potenciális ügyfélkapcsolatok elmélyítése áll. A szolgáltatásmarketing előtt álló legnagyobb kihívás, hogy képes-e javítani az ügyfelek vásárlásélményét, és hogy hogyan tud alkalmazkodni az új technológiák által átformált játékszabályokhoz. A kihívásokra a válaszok ebben a könyvben keresendők. Veres Zoltán munkáját nemcsak a marketing- és PR-szakemberek forgathatják haszonnal, de kétségkívül minden olyan szolgáltatószektorban tevékenykedő vállalat, intézmény vezetői és munkatársai is, melyeknek eredményességét döntően meghatározza, hogy milyen kép él róluk a fogyasztók fejében.

Domonkos András

vezérigazgató

Lombard Lízing Zrt.

„A könyv legnagyobb erénye, hogy teljes képet ad a szolgáltatásmarketing fejlődéstörténetéről, beleértve a legfrissebb eredményeket is. Gazdag forrásanyaga miatt nemcsak a marketingoktatók, hanem a témakör kutatói számára is nélkülözhetetlen olvasmány."

Éppen tíz éve, hogy Veres Zoltán könyvének első kiadását ezekkel a gondolatokkal ajánlottam az olvasók figyelmébe. A megújult kötetről ugyanazt tudom mondani, sőt, a bővített és átdolgozott kiadás már a bachelor- és masterképzések kurzusaihoz is külön fejezeteket tartalmaz friss esetekkel és trendkövető fogalomhasználattal. Egyszóval: alapkönyv.

Dr. Rekettye Gábor

tanszékvezető egyetemi tanár

Pécsi Tudományegyetem

Hivatkozás: https://mersz.hu/veres-a-szolgaltatasmarketing-alapkonyve//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave