Árva László, Deli-Gray Zsuzsa (szerk.)

Turizmusmarketing esettanulmányok II.


Kulturális körutazások értékesítése egy olyan környezetben, ahol az okostelefonunk az idegenvezetőnk és online portálok a szállásadóink – a Proko Travel utazási iroda példája

– Uram, rövidesen helyreállítják a légkondicionálót, addig is hoztam egy vödör jeges teát. – mondta tört angolsággal az afrikai recepciós, aki Gyula szállodai szobájába belépett. Gyula elfordult laptopjától, ránézett a vödörre, majd a benne levő jeges teára. Italába eddig sem tett jeget, de a vödröt elnézve arra jutott, hogy ezt a kedves ajándékot tanácsos érintetlenül hagyni – hiába, Madagaszkáron jobb, ha óvatos az ember. – Thank you! – mondta végül, és némi aprót adott a láthatóan erre váró fiatalember kezébe. Gyula közel 80 országban járt már, élete egybeforrt a turizmussal, így jól tudta, hogy külföldön más mentalitással szabad hozzáállni az élethez. Ez egyfelől nagyobb nyitottságot, elfogadást, rugalmasságot jelent, másfelől nagyobb körültekintést. Az óvatlan utazó egzotikus helyeken előbb a csapvíz ivásáról, majd a vízzel mosott saláták evéséről, végül a jeges italok fogyasztásáról szokik le – hiába, a magyar gyomor megbirkózik a szegedi csípős paprikával, de meggyűlhet a baja távoli vidékek mikrobáival.

Turizmusmarketing esettanulmányok II.

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 454 151 6

Budapest turizmusáért felelős hivatalos szervezet vezetőjeként örömmel üdvözlöm, hogy a felnövekvő nemzedék, a turizmus szakos hallgatók friss marketing esettanulmányokat kapnak kézhez a neves szerzői csapat jóvoltából. Külön köszönöm, hogy másik nagy szerelmem, a kultúra és kulturális turizmus is képviselteti magát a könyvben. Magyarországon igen magas színvonalú és gazdag a turizmus mint tantárgy oktatása, ugyanakkor az elméleti tudás mellett az élő gyakorlathoz is egy lépéssel közelebb kerülnek így a diákok.

Bán Teodóra, ügyvezető

Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ

A kötet második kiadása ismét sokszínű és jól feldolgozható esettanulmányokkal szolgál a felsőoktatásban turizmussal, marketinggel és általában a szolgáltatásokkal foglalkozó oktatók és hallgatók számára. A hazai és külföldi példák jól követik a turizmusban az elmúlt években bekövetkezett változásokat.

Heidrich Balázs, rektor, egyetemi tanár

Budapesti Gazdasági Egyetem

Hivatkozás: https://mersz.hu/arva-deli-gray-turizmusmarketing-esettanulmanyok-ii//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave