Kenesei Zsófia, Cserdi Zsófia Hajnalka

Szolgáltatásmarketing a turizmusban


Részmunkaidős foglalkoztatás, keresztképzés, kiszervezés

Keresleti csúcs idején a kínálat növelése érdekében megfelelő intézkedés a szolgáltatók részéről a részmunkaidős alkalmazottak foglalkoztatása. Ilyen lehet például egy étteremben az ebédidő és a vacsora, mikor jellemzően a kiszolgáló és a konyhai személyzetet is szükséges megnövelni. Maga az alkalmankénti foglalkoztatás nem csupán napszakokra és hónapokra vonatkozhat, hanem évszakokra is, ami a turisztikai szektorban meghatározó gyakorlat. A részmunkaidős foglalkoztatás mellett a keresleti csúcsok kezelésére megfelelő megoldást jelenthet a keresztképzés is. Utóbbi lényege, hogy egy szolgáltató többféle munkakör elvégzésére is alkalmassá teszi dolgozóit, így például az eredetileg háttérmunkát végző munkavállalók a vevő kiszolgálására is képesek lesznek keresleti csúcsok esetén.

Szolgáltatásmarketing a turizmusban

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2018

ISBN: 978 963 454 230 8

A Szolgáltatásmarketing a turizmusban segítségével az olvasó specializált ismereteket kaphat a szolgáltatások marketingsajátosságainak, alapfogalmainak és eszköztárának alkalmazhatóságáról a turisztikai szektorban. A fejezetekben felsorakoztatott számos gyakorlati példa kapcsolatot teremt az elmélet és az üzleti élet mindennapjai között, melyek egyúttal szemléletesebbé és könnyen érthetővé teszik a könyvet. Központi gondolataként jelenik meg a fogyasztó, azaz maga az utazó, valamint a számára nyújtott szolgáltatások minőségének maximalizálása. A teoretikus és gyakorlati aspektusok mellett nem marad el a legújabb turisztikai trendek bemutatása sem, melyek ismerete elengedhetetlen a téma teljes megértéséhez a mai dinamikusan változó világunkban.

A kötet 2020-tól a Turizmus és mobilitás című online sorozat tagjaként jelenik meg.

Hivatkozás: https://mersz.hu/kenesei-cserdi-szolgaltatasmarketing-a-turizmusban//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave