Hofmeister-Tóth Ágnes, Mitev Ariel Zoltán

Üzleti kommunikáció és tárgyalástechnika


Zárt kérdések

A zárt kérdések igen-nem választ, vagy több választást is megengedő kérdések, amennyiben mindössze egy-két szavas válaszokat igényelnek. Azért értékesek, mert rábírják az embereket, hogy áruljanak el magukról meghatározott tényeket, amelyek aztán esetleg részletesebb felderítést igényelnek, vagy határozott állásfoglalásra kényszerítenek. Bár a zárt kérdéseknek megvan a maguk meghatározott szerepe, folyamatos használatuk unalmassá teszi a beszélgetést, és feszengő csöndekhez vezet. Ha az embereknek egy sor zárt kérdést tesznek fel egymás után, hamarosan úgy érzik, mintha rendőrség hallgatná ki őket (Pease és Garner, 1992). Arra alkalmasak, hogy konkrét információkat vagy részleteket tudjon meg az eladó vagy a vevő. Arra is szolgálhatnak, hogy az eladó megerősítse velük saját magát, vajon jól értelmezte-e a hallott információt. A zárt kérdéseket jól lehet használni akkor, amikor a tudálékos vevő kívánja az eladót egyértelmű állásfoglalásra kényszeríteni. Ebben az esetben a bőbeszédűeknek sincs sok lehetőségük a fő témától eltérni, hiszen könnyen vissza lehet terelni a beszélgetést az eredeti mederbe. Mindenképpen vigyázni kell azonban az ilyen típusú kérdésekkel hallgatag vagy félénk vevők esetén, ugyanis maradék bátorságuk is elszállhat, s még kevésbé lesznek hajlamosak megnyílni.

Üzleti kommunikáció és tárgyalástechnika

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 719 7

Volt egy időszak, amikor egyetlen, a tengeren Ázsia felé hajózó római sem halasztotta el, hogy megálljon Rodoszon, és meghallgassa az ékesszólás mestereit. Kikötöttek, hogy megmártózzanak a fodrozódó szóhabokban, s magukkal vigyenek valami megfoghatatlant.

A jó kommunikáció képessége olyasmi, amivel mindenki szívesen felszerelné saját hajóját. E sajátságos hajtóerővel könnyedén elnavigálhatunk az élet háborgó tengerén, az üzlet olykor zavaros vizein, valamint könnyen ráakadhatunk azokra a csendes és nyugodt öblökre, ahol újból feltöltődhetünk.

A könyv szemléletes példákon és gyakorlatokon keresztül mutatja be az üzleti kommunikáció különféle területeit, a nem verbális, a szóbeli, az írásbeli kommunikációt, valamint a meggyőzés alapelveit. A tárgyalástechnikai részben plasztikusan taglaljuk annak pszichológiai és elméleti hátterét, a disztributív és integratív technikákat, a harmadik fél bevonását, valamint a különféle kultúrák tárgyalási stílusait.

A könyv egy kikötő, ahol feltölthetjük rakománnyal a hajót, vagy megfoltozhatjuk a vásznat. Talán ránk kacsint a Rodoszi Kolosszus…

Ezt a könyvet ajánljuk minden bachelor és master hallgatónak, tréningek résztvevőinek és minden kedves érdeklődőnek.

Hivatkozás: https://mersz.hu/hofmeister-toth-mitev-uzleti-kommunikacio-es-targyalastechnika//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave