Hofmeister-Tóth Ágnes, Mitev Ariel Zoltán

Üzleti kommunikáció és tárgyalástechnika


Feladatok

 
  1. Gyűjtsön össze (pl. az interneten) különböző önéletrajztípusokat! Milyen előnyei és hátrányai vannak az egyes típusoknak?
  2. Válasszon ki egy álláshirdetést, amelyre szívesen pályázna! Írjon a hirdetésre szakmai önéletrajzot és motivációs levelet!
  3. Gyűjtsön névjegyeket! Elemezze és hasonlítsa össze az egyes fajtákat!
  4. Tervezze meg saját egyéni és hivatalos névjegyét! Milyen színű, milyen minőségű papírt választana? Hogyan helyezné el az adatait?
  5. Tartson kiselőadást a névjegyekkel kapcsolatos protokollról!
  6. A) Írjon reklamációs levelet, mivel mosógépe meghibásodott! B) Válasszon partnert, és válaszoljon a partner levelére a mosógép gyártója nevében! C) Elemezzék a leveleket formailag és tartalmilag! A megfelelő stílust alkalmazták? Mit kommunikáltak magukról és a cégről?
  7. A) Írjon levelet saját cége nevében a Slodan vállalatnak azért, mivel a 20 tonna dinnyét két nappal később szállították le, ráadásul az áru 10 százaléka minőségileg kifogásolható. Kérjen ennek megfelelő kompenzációt is. B) Válasszon partnert, és válaszoljon az előző levélre a Slodan vállalat nevében, arra hivatkozva, hogy a késedelem sztrájk miatt történt, ráadásul az ígért előleget nem utalta át a megrendelő.
  8. Írjon jelentést az alábbi probléma megoldásához: Munkahelyén (iskolájában) belső rádióműsor kialakítását tervezi az igazgatóság. Ehhez szükség lenne a jelenlegi helyzet és a hallgatók igényeinek feltérképezésére. Ha szükséges, hívjon össze értekezletet is, s írjon rövid jelentést a helyzet megfelelő bemutatásával és javaslatokkal.

Üzleti kommunikáció és tárgyalástechnika

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 719 7

Volt egy időszak, amikor egyetlen, a tengeren Ázsia felé hajózó római sem halasztotta el, hogy megálljon Rodoszon, és meghallgassa az ékesszólás mestereit. Kikötöttek, hogy megmártózzanak a fodrozódó szóhabokban, s magukkal vigyenek valami megfoghatatlant.

A jó kommunikáció képessége olyasmi, amivel mindenki szívesen felszerelné saját hajóját. E sajátságos hajtóerővel könnyedén elnavigálhatunk az élet háborgó tengerén, az üzlet olykor zavaros vizein, valamint könnyen ráakadhatunk azokra a csendes és nyugodt öblökre, ahol újból feltöltődhetünk.

A könyv szemléletes példákon és gyakorlatokon keresztül mutatja be az üzleti kommunikáció különféle területeit, a nem verbális, a szóbeli, az írásbeli kommunikációt, valamint a meggyőzés alapelveit. A tárgyalástechnikai részben plasztikusan taglaljuk annak pszichológiai és elméleti hátterét, a disztributív és integratív technikákat, a harmadik fél bevonását, valamint a különféle kultúrák tárgyalási stílusait.

A könyv egy kikötő, ahol feltölthetjük rakománnyal a hajót, vagy megfoltozhatjuk a vásznat. Talán ránk kacsint a Rodoszi Kolosszus…

Ezt a könyvet ajánljuk minden bachelor és master hallgatónak, tréningek résztvevőinek és minden kedves érdeklődőnek.

Hivatkozás: https://mersz.hu/hofmeister-toth-mitev-uzleti-kommunikacio-es-targyalastechnika//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave