Michalkó Gábor

Turizmológia


A tömegkommunikáció szerepe az utazási döntésekben

A tömegkommunikáció utazások terén játszott szocializációs szerepe szoros összefüggésben van a kábeltelevíziózás, illetve a műholdas televíziózás elterjedésével, amit az ezen a piacon uralkodó hihetetlen verseny is elősegít. A média és a turizmus összefüggéseinek elemzése kapcsán elsősorban arra kell rámutatni, hogy a filmekben megjelenő helyszínek, a jelenetek földrajzi környezete csakúgy vágykeltő hatású lehet, mint az utazási reklámok, a különböző vetélkedő jellegű műsorokban felkínált, utazásra jogosító nyeremények. A filmeken a lehető legplasztikusabban, már-már valósághűen villan fel az utazási élmény átélésének lehetősége. Az elektronikus médiában jelen vannak a direkt utazási műsorok (Hazai turizmus) és csatornák is (Travel Chanel, Discovery, National Geographic), nem beszélve a nyomtatott média e téren kínált termékeiről (A Földgömb).

Turizmológia

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 717 3

A mű összefoglalja, rendszerezi, válogatja és alkotó módon megújítja azt az alapvető ismeretanyagot, amely a turizmusra vonatkozóan felhalmozódott a legutóbbi évtizedekben. E sokrétűen összetett jelenséget a szerző szilárd elméleti alapokon mutatja be, az érintett tudományterületek fogalmainak és összefüggéseinek hozzáértő alkalmazásával. A könyv újszerûen ható címe ugyancsak a tudományos igényesség messzemenő érvényesülésére utal. Ennek köszönhetően az érdeklődő olvasó magabiztosabban eligazodhat a turizmus rendszerében, elkerülheti a témakör kapcsán gyakran előforduló értelmezési csapdákat. A szövegben felsorolt példák, illetve az egyes fejezetekhez kapcsolódó esettanulmányok a gyakorlati hasznosítás terén is megbízható támpontokként szolgálnak.

Dr. Jancsik András, dékán

Pannon Egyetem, Gazdaságtudományi Kar

A könyv a turizmus elméleti kérdéseinek tudományos és mégis gyakorlatias, ugyanakkor korszerű megfogalmazása. A keresleti és kínálati tényezők, a vonzerők, az infrastruktúra, a turizmus rendszerének, tervezésének, irányításának összefoglalása a helyi és országos szintű döntéshozáshoz komoly alapokat ad. Támogatja a turizmus továbbfejlesztését és egyben átfogó képet nyújt a turizmus felsőfokú oktatásához.

Dr. Niklai Ákos, Professor Honoris Causa

a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének alelnöke

Hivatkozás: https://mersz.hu/michalko-turizmologia//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave