Bauer András, Berács József, Kenesei Zsófia

Marketing alapismeretek


Szervezeti változások az eladásban

A piaci változások általában szervezeti változásokhoz is vezetnek. Az egyik – nemzetközi – tendencia a nagyméretű, független közvetítő értékesítői cégek megjelenése, akik gyakran vállalják a kihelyezett értékesítést (third-party sales). E megoldás gyakran jelentős hatást gyakorol a vállalat pénzügyeire, mérlegére, hiszen ott már nem jelennek meg az eladással kapcsolatos kérdések. A felvetődő dilemmák részben a piaci információk áramlásához, részben pedig a hatalmi viszonyokhoz köthetők. Míg egy vállalaton belül működtetett eladógárda természetes szállítója a piaci információknak, a kihelyezett eladás esetében ez külön szerződés kérdése. Ami a hatalmi viszonyokat illeti, példaként említhetnénk, hogy a hazai pénzügyi piacon korábban Brokernet néven működő vállalat több mint 6000 értékesítővel dolgozott, s így nyilvánvalóan a legnagyobb piaci lefedést biztosította. Sok bank és biztosító volt ügyfele, de néhányan úgy döntöttek, visszatérnek saját hálózatuk kiépítéséhez – amint ezt a 10.5. példa is szemlélteti.

Marketing alapismeretek

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 736 4

A marketinget gyakran mint az eladás művészetét, a vevők meggyőzésének és igényeik kielégítésének fortélyát, köznapi értelemben vett „tudományát” határozzák meg. A marketing – felfogásunk szerint – olyan alkalmazott közgazdasági és vállalatgazdasági diszciplína, amelynek mind a gyakorlati, mind az elméleti jelentősége egyre nő. A vállalatoknak olyan környezetben kell hatékonyan működniük, ahol a vevők alkotó módon képesek részt venni a közös értékalkotásban, ezáltal „beleszólásuk”, véleményük súlya növekszik.

A magyar gazdaság a 21. században jelentősen integrálódik a nemzetközi piacba, annak minden előnyével és hátrányával együtt. A gazdasági integráció és az információtechnológia fejlődése csökkenti a nemzeti határok szerepét, de a fogyasztók nemzeti érzelme, hazai termékek iránti vonzalma gyakran növekszik. A globális gazdasági válság és annak hazai sajátosságai jelentősen átalakították a fogyasztók értékrendjét és szokásait.

E környezetben született könyvünk második kiadása. Az új kiadásban az egyik legjelentősebb változás az internet megjelenése és hatása a marketing gyakorlatára. Az internet nemcsak marketingeszközként jelenik meg, hanem lényegesen befolyásolja az eladók és vevők közötti munkamegosztást, lehetővé téve a közös értékalkotást. Ezt követve olyan fogalmakat tárgyalunk, mint a vevői részvétel, a keresőmarketing, a közösségi média, a párbeszéd.

Hivatkozás: https://mersz.hu/bauer-beracs-kenesei-marketing-alapismeretek//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave