Fogyasztói magatartás
Insight, trendek, vásárlók
- Az új bizonytalanság. Sok embert elbizonytalanított az átélt pénzügyi, gazdasági válság, hiteltelenné váltak emiatt az intézmények is. Az „új szerénység” a fogyasztó egyik védekező stratégiája, amelynek során a kínálat csábításának való ellenállást fejleszti ki a vásárló. A másik irány az etikai megfontolások nagyobb prioritásának választása a vásárlási döntéseknél.
- Az új online mobilitás. A mobilkommunikáció fejlődésével növekszik az online vásárlások iránti igény is. A virtuális és a reális identitás váltogatása megerősíti a fogyasztót, elvárásait jobban megfogalmazza, beleszól a neki szánt termékek kialakításába is.
- Az új ökokettősség. Azt emberek egyre inkább belátják, hogy szükség van a természeti környezet védelmére, de mindeközben keresik azokat a megoldásokat, hogy ez a védelem számukra a lehető legkevesebb korlátozást jelentse. Olyan termékek iránt mutatnak érdeklődést, amelyek a fenntarthatóságot a komforttal, élvezettel kötik össze.
- Az új fogyasztók. Szűkös erőforrásainkat – pénz, idő – próbáljuk az életstílusunk megmutatására fordítani, a fogyasztás az életstílus fontos alkotóeleme. A vásárlás egyszerre kell hogy kényelmes és élményt adó legyen, folytatódik a hibrid vásárlói magatartás.
- Új életmodellek. Az életkori határok fiatal életstílus irányába történő kitágítása jellemzővé válik. A folyamat a családi élet, a nemi szerepek erodálásával jár. Ezek a jelenségek felgyorsultak, egyre szélesebb körben jelennek meg.
Tartalomjegyzék
- FOGYASZTÓI MAGATARTÁS Insight, trendek, vásárlók
- Impresszum
- Előszó
- A fogyasztók magatartásának előrejelzése – A trendkutatás
- Fogyasztás és a fogyasztók magatartása
- Bevezető
- 5. Fogyasztás és kategóriái
- 6. Szociális lecsúszás és fogyasztás
- 7. Consumer Insight – A fogyasztó iránti empátiából
- 8. Nemek és a fogyasztás, vásárlás
- 9. Generációs marketing
- 10. Életívmarketing
- 11. A gyerekek
- 12. A fiatalok
- 13. Életkezdők
- 14. Családosok, gyermekesek
- 15. Az életet újrafogalmazók
- 16. Szeniorok
- 17. Életstílus
- 18. Élményterek/szcénák
- Bevezető
- A vásárlói magatartás
- Bevezető
- 19. A vásárlói tér és lét változásai
- 20. A vásárlás kategóriái
- 21. Vásárlói típusok
- 22. A vásárló keretei, lehetőségei
- 23. A vásárlási döntések folyamata
- 24. A vásárlási döntések típusai
- 25. Üzletválasztási döntések
- 26. Vásárló in situ – Az in-store döntések
- 27. Shoppermarketing
- Irodalomjegyzék
- Bevezető
Kiadó: Akadémiai Kiadó
Online megjelenés éve: 2016
ISBN: 978 963 059 737 1
Eladni olyan egyszerű!
Megnézed, merre megy a világ, pontosan kiválasztod a fogyasztóidat, majd felméred, mire vágynak a legjobban. És kész!
Már csak a terméket vagy a szolgáltatást kell hozzá csiszolnod.
Pont így csinálod? És hihetetlenül sikeres vagy? Akkor neked semmi szükséged erre a könyvre.
Mindenki más azonnal vegye a kezébe! Mert megtudja, hogyan működnek a trendek, kap tervezési modelleket és a mai magyar vásárlók szokásairól egy szuper pontos térképet, innovatív szegmensekkel.
Sőt, végre valaki részletesen leírta, mi a consumer insight!
Gábor Iván
Café Communications
Hivatkozás: https://mersz.hu/torocsik-fogyasztoi-magatartas//
BibTeXEndNoteMendeleyZotero