Keller Krisztina (szerk.)

A turisztikai niche termékek


A digitális nomadizmus elméleti keretei

A nomádok mint kulturális és antropológiai jelenség már régóta lenyűgözik a nyugati társadalmakat, akár a civilizáció előtti barbárság elrettentő eseteként, akár a holisztikus szabadság romantizált ikonjaként megjelenítve őket. Erre a messzire nyúló történelmi szálra utal a neo-nomadizmus fogalma is, amely az 1960-as évek ellenkultúráinak, például hippi, bohém vagy beatnik marginális csoportoknak a megjelenésében csúcsosodott ki (D’Andrea, 2006). A mobilitás és a marginalitás ezen kapcsolatának kialakulása már ekkor rávilágított, hogy a globalizációs folyamatoknak kulturális hatásaik is vannak.

A turisztikai niche termékek

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2023

ISBN: 978 963 454 914 7

Az elmúlt évtizedekben az egyre nagyobb versenyben való helytálláshoz megkerülhetetlenné váltak a niche turisztikai termékek, amelyek kisebb és speciálisabb piacon érvényesülnek, valamint egyénre szabottabbak és rugalmasabbak, mégis hatást gyakorolnak más turisztikai termékekre. Ezek a réstermékek olyan turistákat vonzanak, akik rendkívül motiváltak és hajlandóak többet költeni a desztinációban. A turisztikai szolgáltatók a niche turizmust a versenystratégia elemeként, a diverzifikáció és szegmentáció eszközeként, valamint a marketing kifinomult megközelítéseként használják.

A hiánypótló kötetben kilenc turisztikai réstermék a meghatározó trendekkel együtt számos hazai és nemzetközi példán keresztül kerül bemutatásra. A tanulmányok egyrészt a turizmus iránt érdeklődő és abban dolgozó szakemberek számára hasznosak, akik szeretnék megismerni a turisztikai réstermékekben rejlő lehetőségeket, azok fejlesztési lehetőségeit, másrészt egyetemi jegyzetként is szolgálnak.

Hivatkozás: https://mersz.hu/keller-a-turisztikai-niche-termekek//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave