Keller Krisztina (szerk.)

A turisztikai niche termékek


A bleisure turizmus megjelenése és ismérvei

A bleisure turisták üzleti útjukat nem üzleti tevékenységgel egészítik ki vagy fejezik be, ezért a hivatás- és a szabadidős turizmus határai elmosódnak az utazásuk során. A bleisure utazó az a hivatásturista, aki elkerüli a „minden a munkáról szól, és semmi a szórakozásról” csapdáját, azáltal, hogy üzleti útjába szabadidős tevékenységeket épít be (Bridge Street Global Hospitality, 2014; WEF, 2015). A bleisure kifejezés a gazdasági világválság idejére, 2009-re datálható. Eredete az Y generáció azon tagjaira vezethető vissza, akik új munkavállalóként léptek a munkaerőpiacra ebben az időszakban, és akik új feltételeket követeltek maguknak, amikor üzleti célból, a munkáltatójuk képviseletében utaztak (Pinho & Marques, 2021). Az Y generáció az internet megjelenésének idején, egy rohamos gyorsasággal fejlődő technológiai környezetben nőtt fel, a fiatalok számára az internethasználat a mindennapi élet részévé vált. Szakmai pályafutásukat egy rendkívül vészterhes gazdasági időszakban, a 2008/2009-es pénzügyi válság idején kezdték el, ami hatással volt az életcéljaikra és az utazáshoz fűződő viszonyukra. A milleniálok óriási változásokat indítottak el a turisztikai ágazatban. Üzleti utazásaik során erős vállalkozó szellem jellemezte őket – akár egy italozással töltött estét is könnyen munkalehetőséggé, üzleti tárgyalássá alakítottak át (Pinho & Marques, 2021).

A turisztikai niche termékek

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2023

ISBN: 978 963 454 914 7

Az elmúlt évtizedekben az egyre nagyobb versenyben való helytálláshoz megkerülhetetlenné váltak a niche turisztikai termékek, amelyek kisebb és speciálisabb piacon érvényesülnek, valamint egyénre szabottabbak és rugalmasabbak, mégis hatást gyakorolnak más turisztikai termékekre. Ezek a réstermékek olyan turistákat vonzanak, akik rendkívül motiváltak és hajlandóak többet költeni a desztinációban. A turisztikai szolgáltatók a niche turizmust a versenystratégia elemeként, a diverzifikáció és szegmentáció eszközeként, valamint a marketing kifinomult megközelítéseként használják.

A hiánypótló kötetben kilenc turisztikai réstermék a meghatározó trendekkel együtt számos hazai és nemzetközi példán keresztül kerül bemutatásra. A tanulmányok egyrészt a turizmus iránt érdeklődő és abban dolgozó szakemberek számára hasznosak, akik szeretnék megismerni a turisztikai réstermékekben rejlő lehetőségeket, azok fejlesztési lehetőségeit, másrészt egyetemi jegyzetként is szolgálnak.

Hivatkozás: https://mersz.hu/keller-a-turisztikai-niche-termekek//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave