Keller Krisztina (szerk.)

A turisztikai niche termékek


A last chance turizmus áttekintése

Bunakov és szerzőtársai szerint az LCT az ökológiai turizmus egyik iránya (Bunakov et al., 2018). De többen nevezik az utolsó esély turizmust a katasztrófaturizmus egy ágának, klímaturizmusnak, kihalási turizmusnak, éghajlatváltozási „kukkolásnak”, végzetturizmusnak, világvége-turizmusnak, globális felmelegedés turizmusnak, „látni, mielőtt elmúlik” turizmusnak (Dawson et al., 2011; Kiliç & Yozukmaz, 2020; Lemelin et al., 2010). Ugyanakkor a klímaturizmussal szemben az LCT minden olyan desztináció látogatását magában foglalja, amelyek más, például antropogén tényezők (globalizáció, modernizáció stb.) miatt kerültek veszélybe (Kiliç & Yozukmaz, 2020; Lemelin et al., 2012).

A turisztikai niche termékek

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2023

ISBN: 978 963 454 914 7

Az elmúlt évtizedekben az egyre nagyobb versenyben való helytálláshoz megkerülhetetlenné váltak a niche turisztikai termékek, amelyek kisebb és speciálisabb piacon érvényesülnek, valamint egyénre szabottabbak és rugalmasabbak, mégis hatást gyakorolnak más turisztikai termékekre. Ezek a réstermékek olyan turistákat vonzanak, akik rendkívül motiváltak és hajlandóak többet költeni a desztinációban. A turisztikai szolgáltatók a niche turizmust a versenystratégia elemeként, a diverzifikáció és szegmentáció eszközeként, valamint a marketing kifinomult megközelítéseként használják.

A hiánypótló kötetben kilenc turisztikai réstermék a meghatározó trendekkel együtt számos hazai és nemzetközi példán keresztül kerül bemutatásra. A tanulmányok egyrészt a turizmus iránt érdeklődő és abban dolgozó szakemberek számára hasznosak, akik szeretnék megismerni a turisztikai réstermékekben rejlő lehetőségeket, azok fejlesztési lehetőségeit, másrészt egyetemi jegyzetként is szolgálnak.

Hivatkozás: https://mersz.hu/keller-a-turisztikai-niche-termekek//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave