Zátori Anita

Élménymenedzsment a turizmusban


5.2. táblázat: Az alternatív városnézés és a hagyományos városnéző túra közötti főbb különbségek
Alternatív városnézés
Hagyományos városnézés
Koncepció
Posztmodernista szemlélet: a turizmus és a hétköznapi élet, illetve a helyiek közötti határok elmosódása („be a local” / „légy helyben turista”).
Modernista szemlélet: a turizmus, a turisták és a helyi élet, a helyiek elkülönülése.
Célcsoport
Hazai és külföldi.
Külföldi.
Programelemek
Atipikus, rejtett, alternatív attrakciók.
Főbb attrakciók.
Téma
Tematikus.
Általános.
Közlekedési mód
Gyalogos, biciklis.
Buszos.
Csoportnagyság
Kicsi.
Nagy.
Eszközök
Fotómappa, tablet és pikoprojektor.
Mikrofon, headset.
Túra jellege
Interaktív, testközeli.
Előadás jellegű.
Narratív elemek
Régi képek, felvételek, korabeli idézetek, legendák és városi történetek, gondolkozásserkentő feladatok és játékok.
Jellemzően tényanyagok, adatok, kevesebb narratív és interaktív elem.
Élmény
Autentikus élmények létrehozása, aktív részvétel, közös élményteremtés, életérzés átadása, beavatás a helyi titkokba.
A megismerés élménye: tanulás, esztétika, színre vitt élményteremtés, tények megismerése.
Értékajánlat
Olyan összefüggések feltárása, amelyek nem nyilvánvalóak; olyan helyszínek meglátogatása, amelyek egyébként nem elérhetőek.
A városnézés hatékonyságának biztosítása.
Küldetés
Életminőség javítása, tolerancia növelése, egyéni fejlődés elősegítése, közösségépítés, helyi termékek előtérbe helyezése.
A desztináció imázsának támogatása és jó hírének erősítése, véleményformálás.
Marketing
Közösségi és kapcsolati marketing, fizetett reklám és PR elutasítása.
Tradicionális marketingeszközök túlsúlya.
Munkafolyamat
Szakértő vezeti a túrát.
Idegenvezető vezeti a túrát.

Élménymenedzsment a turizmusban

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2018

ISBN: 978 963 454 232 2

Abban a korban élünk, amikor már szinte minden „élmény”, akár a napi bevásárlás is. A szolgáltatások fogyasztása, helyszínek meglátogatása vagy akár a rokonlátogatás is mind-mind valamilyen élménnyel jár. A turisztikai, vendéglátóipari vagy eseményszervező vállalakozás számára azonban nem a „valamilyen élmény” létrahozása a cél, hanem a vendégek elvárásainak megfelelő vagy azon túl is mutató élmények létrehozása, amely egyúttal képes a szolgáltató vállalkozás céljainak megvalósulását is támogatni.

Ajánlom a könyvet mindazoknak, akik számára fontos az élmények kialakításának és létrehozásának folyamata és módszertana, amelyeket alkalmazhatnak is saját munkájukban, üzemelésükben.

Puczkó László

A kötet 2020-tól a Turizmus és mobilitás című online sorozat tagjaként jelenik meg.

Hivatkozás: https://mersz.hu/zatori-elmenymenedzsment-a-turizmusban//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave