Irimiás Anna, Jászberényi Melinda, Michalkó Gábor

A turisztikai termékek innovatív fejlesztése


Turizmuspolitikai megközelítés

A konferenciaturizmus társadalmi, gazdasági, infrastrukturális és politikai környezeti elemei közül a politika tekinthető a többi összetevőt, így magát a terméket is a leginkább befolyásolni képes tényezőnek. A Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia 2030 (MTÜ, 2017) a hivatásturizmusra „klasszikus termékként” hivatkozik, amelynek turizmuspolitikai környezete szorosan kapcsolódik a Stratégia pilléreihez. A Kisfaludy Turisztikai Fejlesztési Program keretében történő desztinációszintű fejlesztések elősegítik, hogy a térbeli (Budapest és Balaton központú), illetve az időbeli (májustól szeptemberig tartó időszak) koncentráció enyhüljön. A konferenciaszállodák kapacitásának bővítése hozzájárul a turisztikai kereslet növeléséhez, valamint a beutazóturizmus időbeli eloszlásának javításához. A Stratégiában további célként fogalmazódik meg a kulturális és sportrendezvények szinergiáinak jobb kihasználása, hiszen ezek az események nagyszámú látogatót vonzanak, és hozzájárulnak az ország megítéléséhez. A cél elérését a konferenciaturizmus kiválóan tudja támogatni, hiszen egy elnyert sportrendezvény esetén kapcsolódó üzleti turisztikai élménycsomagok, értékesítési lehetőségek alakíthatók ki.

A turisztikai termékek innovatív fejlesztése

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2019

ISBN: 978 963 454 408 1

Ez a kiadvány arra vállalkozik, hogy a hazai és a nemzetközi szakirodalomra, tudományos vizsgálatokra, szakértői megfigyelésekre, jó gyakorlatokra és persze a szerzők kreativitására alapozva bemutassa a turisztikai termékek palettáját. Az olvasó találkozhat tradicionálisabb termékkel (városi turizmus, bevásárlóturizmus, gasztroturizmus, konferenciaturizmus), szembesülhet úgynevezett niche (rés) termékekkel (kalandturizmus, buliturizmus, sportturizmus, hajós turizmus, szenior turizmus, tudományos turizmus), és végül, de nem utolsósorban elmélyülhet a horizontális, szinte minden terméket átható szemléletformálásban (akadálymentesítés, szexualitás, fenntarthatóság, felelősségteljesség, lassúság). A kötet tanulmányainak gondolatvilágát az innováció szükségszerűsége vezérli.

A kiadvány a turisztikai termékek ismert logikájából/modelljéből kiindulva egyrészt megtartotta annak hagyományos formáját, másrészt számtalan új, innovatív megközelítéssel is találkozhatunk, amely egyaránt igaz azok tartalmára és stílusára. Az egyes termékek/fejezetek olyan szemléletmódot közvetítenek, melyek mára nélkülözhetetlenek a turisztikai trendek kereslet-kínálat értelmezéséhez, a desztinációk termékstruktúra analíziséhez, a piacszegmentációhoz.

Prof. Dr. Aubert Antal egyetemi tanár

A kötet 2020-tól a Turizmus és mobilitás című online sorozat tagjaként jelenik meg.

Hivatkozás: https://mersz.hu/irimias-jaszberenyi-michalko-a-turisztikai-termekek-innovativ-fejlesztese//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave