Irimiás Anna, Jászberényi Melinda, Michalkó Gábor

A turisztikai termékek innovatív fejlesztése


Nemzetközi kitekintés: Berlin – Prága – Barcelona

A buliturizmus jelenségének nemzetközi szintű szemléltetésére jó példa lehet Berlin esete, Berlinben ugyanis a lakosságnak kell alkalmazkodnia a kocsmákhoz és pubokhoz, nem pedig fordítva. Berlinben mind a média, mind a városvezetés, mind pedig a pubtulajdonosok a bulituristák érdekeit helyezik előtérbe, és kommunikálják a nyilvánosság felé az ilyen és ehhez hasonló megnyilvánulások révén:27 „Aki a klubokat támadja, az a turizmust támadja” (Vincent Glad, berlini újságíró), „A célunk, hogy Berlin egy izgalmas és vad hely maradjon” (Andreas Giesel, városi fejlesztésekért felelős bizottsági tag). Végül pedig íme Dimitri Hegemann-nak, a Tresor turistaklub kitalálójának véleménye is, aki ugyancsak a fentebb részletezett buliturista-központú szemléletmódot támasztja alá: „Szerintem a Berlinbe érkező látogatók 60 százaléka a város alternatív kultúrája miatt érkezik, és nem vásárolgatni. Vehetsz Rolexet Dubaiban, de olyan klubokat, mint a mieink, nem fogsz találni sehol máshol”. Mindezek hatására polgári kezdeményezések révén létre is hoztak egy hivatalos „klubtérkép”-et, mely alapján a hatóságok csak úgy adhatnak ki engedélyeket újabb épületekre, ha azok nem tolakodnak bele a kocsmák és pubok életébe és életterébe.

A turisztikai termékek innovatív fejlesztése

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2019

ISBN: 978 963 454 408 1

Ez a kiadvány arra vállalkozik, hogy a hazai és a nemzetközi szakirodalomra, tudományos vizsgálatokra, szakértői megfigyelésekre, jó gyakorlatokra és persze a szerzők kreativitására alapozva bemutassa a turisztikai termékek palettáját. Az olvasó találkozhat tradicionálisabb termékkel (városi turizmus, bevásárlóturizmus, gasztroturizmus, konferenciaturizmus), szembesülhet úgynevezett niche (rés) termékekkel (kalandturizmus, buliturizmus, sportturizmus, hajós turizmus, szenior turizmus, tudományos turizmus), és végül, de nem utolsósorban elmélyülhet a horizontális, szinte minden terméket átható szemléletformálásban (akadálymentesítés, szexualitás, fenntarthatóság, felelősségteljesség, lassúság). A kötet tanulmányainak gondolatvilágát az innováció szükségszerűsége vezérli.

A kiadvány a turisztikai termékek ismert logikájából/modelljéből kiindulva egyrészt megtartotta annak hagyományos formáját, másrészt számtalan új, innovatív megközelítéssel is találkozhatunk, amely egyaránt igaz azok tartalmára és stílusára. Az egyes termékek/fejezetek olyan szemléletmódot közvetítenek, melyek mára nélkülözhetetlenek a turisztikai trendek kereslet-kínálat értelmezéséhez, a desztinációk termékstruktúra analíziséhez, a piacszegmentációhoz.

Prof. Dr. Aubert Antal egyetemi tanár

A kötet 2020-tól a Turizmus és mobilitás című online sorozat tagjaként jelenik meg.

Hivatkozás: https://mersz.hu/irimias-jaszberenyi-michalko-a-turisztikai-termekek-innovativ-fejlesztese//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave