Irimiás Anna, Jászberényi Melinda, Michalkó Gábor

A turisztikai termékek innovatív fejlesztése


1. táblázat. A turisztikai szolgáltatások igénybevételét generáló motivációk
Motivációcsoportok és motivációk
Megfelelő turizmusfajta-csoportok és turizmusfajták
Fiziológiai motivációk
  • pihenés (az erő fizikai regenerálása)
  • gyógyulás (a testi egészség helyreállítása)
  • sport (testi tevékenység)
  • üdülőturizmus
  • gyógyturizmus
  • sportturizmus (a szó passzív értelmében is)
Pszichikai motivációk
  • kitörés a mindennapi elszigeteltségből
  • szórakozás
  • élmény iránti vágy
tulajdonképpeni élményturizmus, ahogyan a tanulási, üdülési és klubturizmusban előfordul
Társadalmi motivációk
  • barátok és ismerősök meglátogatása
  • vidámság, társasági kapcsolatok
  • menekülés (a túlságosan civilizált mindennapoktól, visszatérés a természethez)
  • rokoni turizmus
  • klubturizmus
  • élménycentrizmus, pl. kempingturizmus
Kulturális motivációk
  • más országok, szokásaik, hagyományaik és nyelvük megismerése
  • művészeti érdeklődés
  • utazás vallási okokból
  • tanulási célú turizmus
Státusz- és presztízsmotivációk
  • személyes kibontakozás (képzés és továbbképzés)
  • elismerés és értékbecslés iránti vágy
üzleti és kongresszusi turizmus
pl. élményturizmus, de a kongresszusi turizmus is

A turisztikai termékek innovatív fejlesztése

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2019

ISBN: 978 963 454 408 1

Ez a kiadvány arra vállalkozik, hogy a hazai és a nemzetközi szakirodalomra, tudományos vizsgálatokra, szakértői megfigyelésekre, jó gyakorlatokra és persze a szerzők kreativitására alapozva bemutassa a turisztikai termékek palettáját. Az olvasó találkozhat tradicionálisabb termékkel (városi turizmus, bevásárlóturizmus, gasztroturizmus, konferenciaturizmus), szembesülhet úgynevezett niche (rés) termékekkel (kalandturizmus, buliturizmus, sportturizmus, hajós turizmus, szenior turizmus, tudományos turizmus), és végül, de nem utolsósorban elmélyülhet a horizontális, szinte minden terméket átható szemléletformálásban (akadálymentesítés, szexualitás, fenntarthatóság, felelősségteljesség, lassúság). A kötet tanulmányainak gondolatvilágát az innováció szükségszerűsége vezérli.

A kiadvány a turisztikai termékek ismert logikájából/modelljéből kiindulva egyrészt megtartotta annak hagyományos formáját, másrészt számtalan új, innovatív megközelítéssel is találkozhatunk, amely egyaránt igaz azok tartalmára és stílusára. Az egyes termékek/fejezetek olyan szemléletmódot közvetítenek, melyek mára nélkülözhetetlenek a turisztikai trendek kereslet-kínálat értelmezéséhez, a desztinációk termékstruktúra analíziséhez, a piacszegmentációhoz.

Prof. Dr. Aubert Antal egyetemi tanár

A kötet 2020-tól a Turizmus és mobilitás című online sorozat tagjaként jelenik meg.

Hivatkozás: https://mersz.hu/irimias-jaszberenyi-michalko-a-turisztikai-termekek-innovativ-fejlesztese//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave