Fenntarthatóság és reziliencia a mobilitásban
Desztinációba való eljutáshoz | Desztináción belüli helyváltoztatáshoz | ||||
---|---|---|---|---|---|
Rangsor | Közlekedési eszköz | Megoszlás | Rangsor |
Közlekedési eszköz | Megoszlás |
1. | Saját tulajdonban álló személygépjármű | 35,84% | 1. | Saját tulajdonban álló személygépjármű | 30,10% |
2. | Repülőgép | 23,57% | 2. | Gyalog | 24,95% |
3. | Vonat | 17,26% | 3. | Közösségi közlekedés (pl. metró, villamos, autóbusz, HÉV, trolibusz stb.) | 23,62% |
4. | Autóbusz | 14,55% | 4. | Bérelt személygépjármű | 8,81% |
5. | Bérelt személygépjármű | 3,25% |
5. |
Kerékpár | 8,33% |
6. | Kerékpár | 2,65% | 6. | Megosztott mikromobilitás (pl. járműmegosztás – amilyen például a Budapesten működő MOL Bubi, Lime roller stb.) | 1,33% |
7. | Hajó | 1,14% | 7. | Megosztott mobilitás (pl. járműmegosztás – amilyen például a Budapesten működő MOL Limo, DriveNow, GreenGo) | 1,06% |
8. | Megosztott mobilitás (pl. telekocsi szolgáltatók – amilyen például a Magyarországon működő Oszkár Telekocsi, BlaBlaCar, Karzoo stb.) | 0,90% |
8. |
Motorkerékpár | 0,96% |
9. | Motorkerékpár | 0,84% | 9. | Mikromobilitási eszközök (roller, segway stb.) | 0,85% |
Tartalomjegyzék
- Fenntarthatóság és reziliencia a mobilitásban
- Impresszum
- Előszó
- 1. Az érem három oldala: a hazai közúti árufuvarozás sajátos piaci helyzete
- 2. Városi elektromos autóbusz-szolgáltatást optimalizáló eljárás
- 3. Önvezető személygépjárművek fogyasztói megítélése és szerepe a turisztikai mobilitásban
- 4. Gyalogos és környezetének kommunikációja
- 5. Városi közterületek újrafelosztásának gazdasági hatásai
- 6. A hazai lakosság térbeli mobilitása: a közlekedési infrastruktúra szerepe a települési tényezők vizsgálata során
- 7. A koronavírus-világjárvány és hatásai a közlekedési alágazatokban
- 7.1. Bevezetés
- 7.2. Trendek a helyközi személyszállításban, kiemelten a turizmus által érintett alágazatokban
- 7.3. A koronavírus-világjárvány hatásai a légi közlekedésben: a felelős légi közlekedés
- 7.4. A járvány hatása a mikromobilitás alakulására
- 7.4.1. A mikromobilitás definiálása
- 7.4.2. A járvány hatása egy rollermegosztó-rendszer használatára Budapesten
- 7.4.3. A járvány hatása a MOL Bubi használatára
- 7.4.4. Budapest Teréz körút és Bartók Béla út mobilitási módmegoszlás-vizsgálata
- 7.4.5. A mikromobilitásra vonatkozó tapasztalatok összefoglalása
- 7.4.1. A mikromobilitás definiálása
- 7.5. Összefoglaló gondolatok
- 7.6. Felhasznált irodalom
- 7.1. Bevezetés
Kiadó: Akadémiai Kiadó
Online megjelenés éve: 2022
ISBN: 978 963 454 793 8
A Budapesti Corvinus Egyetem Turizmus Továbbképző és Kutatóközpontjának digitális könyvsorozatába illeszkedve a kötet szerzői olyan témákat mutatnak be, amelyek korunk meghatározó problémáját, a fenntarthatóságot, valamint a koronavírus-világjárvány miatt felértékelődő rezilienciát tudományos igényességgel, ugyanakkor az egyetemi hallgatók, a gyakorló szakemberek és az érdeklődők számára szükséges információkat is közölve tárgyalja. A tanulmányok a közlekedés, tágabb értelemben a mobilitás változatos és időszerű témáit dolgozzák fel: górcső alá kerül az árufuvarozás versenyképessége, az innovatív technológiák bevezetésének időszerű problémái, a közterületek komplex kérdésköre, valamint a koronavírus-világjárvány hatása a személyközlekedésben.
Hivatkozás: https://mersz.hu/munkacsy-jaszberenyi-fenntarthatosag-es-reziliencia-a-mobilitasban//
BibTeXEndNoteMendeleyZotero