Fenntarthatóság és reziliencia a mobilitásban
N | Állítás |
Min. | Max. | Átlag | Szórás |
1. | Szívesen használnék önvezető személygépjárművet a célterületre (turisztikai desztinációra) való eljutáshoz. | 1,00 | 7,00 | 4,51 | 1,36 |
2. | Ismeretlen környezetben (desztinációban, ahol korábban nem jártam) szívesen használnék önvezető személygépjárművet annak érdekében, hogy jobban figyelhessem az új környezet attrakcióit. | 1,00 | 7,00 | 4,52 | 1,27 |
3. | Szívesen használnék turisztikai célú utazásaim során önvezető személygépjárművet, amelynek a belső tere alkalmas pihenésre és alvásra (mozgó szállodai szoba). | 1,00 | 7,00 | 4,54 | 1,48 |
4. | Szívesen használnék turisztikai célú utazásaim során önvezető személygépjárművet, amelynek belső tere alkalmas megbeszélések tartására (mozgó tárgyalóterem). | 1,00 | 7,00 | 4,57 | 1,22 |
5. | Szívesen használnék turisztikai célú utazásaim során önvezető személygépjárművet mint idegenvezetőt (MI-alapú idegenvezetés). | 1,00 | 7,00 | 4,77 | 1,14 |
Tartalomjegyzék
- Fenntarthatóság és reziliencia a mobilitásban
- Impresszum
- Előszó
- 1. Az érem három oldala: a hazai közúti árufuvarozás sajátos piaci helyzete
- 2. Városi elektromos autóbusz-szolgáltatást optimalizáló eljárás
- 3. Önvezető személygépjárművek fogyasztói megítélése és szerepe a turisztikai mobilitásban
- 4. Gyalogos és környezetének kommunikációja
- 5. Városi közterületek újrafelosztásának gazdasági hatásai
- 6. A hazai lakosság térbeli mobilitása: a közlekedési infrastruktúra szerepe a települési tényezők vizsgálata során
- 7. A koronavírus-világjárvány és hatásai a közlekedési alágazatokban
- 7.1. Bevezetés
- 7.2. Trendek a helyközi személyszállításban, kiemelten a turizmus által érintett alágazatokban
- 7.3. A koronavírus-világjárvány hatásai a légi közlekedésben: a felelős légi közlekedés
- 7.4. A járvány hatása a mikromobilitás alakulására
- 7.4.1. A mikromobilitás definiálása
- 7.4.2. A járvány hatása egy rollermegosztó-rendszer használatára Budapesten
- 7.4.3. A járvány hatása a MOL Bubi használatára
- 7.4.4. Budapest Teréz körút és Bartók Béla út mobilitási módmegoszlás-vizsgálata
- 7.4.5. A mikromobilitásra vonatkozó tapasztalatok összefoglalása
- 7.4.1. A mikromobilitás definiálása
- 7.5. Összefoglaló gondolatok
- 7.6. Felhasznált irodalom
- 7.1. Bevezetés
Kiadó: Akadémiai Kiadó
Online megjelenés éve: 2022
ISBN: 978 963 454 793 8
A Budapesti Corvinus Egyetem Turizmus Továbbképző és Kutatóközpontjának digitális könyvsorozatába illeszkedve a kötet szerzői olyan témákat mutatnak be, amelyek korunk meghatározó problémáját, a fenntarthatóságot, valamint a koronavírus-világjárvány miatt felértékelődő rezilienciát tudományos igényességgel, ugyanakkor az egyetemi hallgatók, a gyakorló szakemberek és az érdeklődők számára szükséges információkat is közölve tárgyalja. A tanulmányok a közlekedés, tágabb értelemben a mobilitás változatos és időszerű témáit dolgozzák fel: górcső alá kerül az árufuvarozás versenyképessége, az innovatív technológiák bevezetésének időszerű problémái, a közterületek komplex kérdésköre, valamint a koronavírus-világjárvány hatása a személyközlekedésben.
Hivatkozás: https://mersz.hu/munkacsy-jaszberenyi-fenntarthatosag-es-reziliencia-a-mobilitasban//
BibTeXEndNoteMendeleyZotero