Cultural, creative and culinary tourism
Tartalomjegyzék
- Az adó- és vámhatósági ellenőrzések komplex rendszere
- Impresszum
- Rövidítések jegyzéke
- Előszó
- 1. Az ellenőrzésről általában, a hatósági ellenőrzés jellemzői
- 1.1. Az ellenőrzés fogalma és jelentősége, közigazgatási alapvetések
- 1.2. A közigazgatás kontrollmechanizmusai
- 1.3. A közigazgatás kontrollmechanizmusainak csoportosítása
- 1.4. A közigazgatás jogalkalmazói kontrollja
- Felhasznált irodalom
- Jogszabályok
- 2. Az adóhatósági ellenőrzések
- 2.1. Miért van szükség ellenőrzésre az adóztatásban?
- 2.2. A NAV mint állami adó- és vámhatóság feladatai, hatásköre és hatósági jogköre
- 2.3. A NAV által végzett adóhatósági ellenőrzések fajtái, általános jellemzői
- 2.4. Ellenőrzési hatáskörök a NAV tevékenységében
- 2.5. Az adóhatóság és az adózók jogai és kötelezettségei az ellenőrzési eljárásban
- 2.6. Az adóhatósági ellenőrzések lefolytatása, az ellenőrzési határidők
- 2.7. Határidők az ellenőrzési eljárásban
- 2.8. Kiegészítő ellenőrzés
- 2.9. Adójogi szankciók, különös tekintettel az adóhatósági intézkedésekre
- 2.10. Összegzés
- Felhasznált irodalom
- Jogszabályok
- 2.1. Miért van szükség ellenőrzésre az adóztatásban?
- 3. Vám- és pénzügyőri szakmai ellenőrzési tevékenység
- 3.1. A vámellenőrzés
- Felhasznált irodalom
- Jogszabályok
- 3.2. A fémkereskedelmi ellenőrzések végrehajtásának szabályairól
- 3.2.1. Bevezetés a fémkereskedelmi szabályozásba
- 3.2.2. A fémkereskedelmi engedélyköteles anyag meghatározása
- 3.2.3. A fémkereskedelmi tevékenység meghatározása
- 3.2.4. A fémek útjának nyomon követése
- 3.2.5. Érzékeny FAJ-kódú anyagok
- 3.2.6. Fémkereskedelmi engedélyköteles anyagok tárolása és szállítása
- 3.2.7. A fémkereskedelmi hatósági ellenőrzés és szankciórendszer
- 3.2.8. A fémkereskedő hatósági ellenőrzése
- 3.2.9. Fémkereskedőnek nem minősülő természetes személyek, gazdálkodók fémkereskedelmi ellenőrzése
- 3.2.10. A jogsértések szankcionálása
- 3.2.11. Összegzés
- 3.2.1. Bevezetés a fémkereskedelmi szabályozásba
- Felhasznált irodalom
- Jogszabályok
- 3.3. A szabálysértési hatósági feladatok
- 3.3.1. Bevezetés a szabálysértési jogba
- 3.3.2. A NAV mint szabálysértési hatóság
- 3.3.3. A NAV hatáskörébe tartozó egyes szabálysértések
- 3.3.3.1. Gyógyszerrendészeti szabálysértés
- 3.3.3.2. Vámszabálysértés
- 3.3.3.3. Vámszabálysértés elkövetőjének segítése
- 3.3.3.4. Vámorgazdaság
- 3.3.3.5. Fémjelzési szabálysértés
- 3.3.3.6. Pénzutánzatra vonatkozó szabályok megszegése
- 3.3.3.7. Versenytárs utánzása
- 3.3.3.8. Szerzői vagy szerzői joghoz kapcsolódó jogok megsértése
- 3.3.3.9. Iparjogvédelmi jogok megsértése
- 3.3.3.1. Gyógyszerrendészeti szabálysértés
- 3.3.4. A NAV hatáskörén kívül eső szabálysértések
- Felhasznált irodalom
- Jogszabályok
- 3.4. Az EKÁER-rel kapcsolatos ellenőrzési tevékenység
- Felhasznált irodalom
- Jogszabályok
- 3.5. A jövedéki ellenőrzés
- 3.5.1. Bevezetés
- 3.5.2. A jövedéki ellenőrzés tárgya, célja, jogszabályi alapja, tipizálásának lehetséges módjai
- 3.5.3. A jövedéki ellenőrzés tipizálása
- 3.5.4. A jövedéki ellenőrzés jellemzői
- 3.5.5. Az ellenőrzésre vonatkozó eljárásjogi szabályok
- 3.5.5.1. Az ellenőrzés határideje
- 3.5.5.2. Az ellenőrzött személy jogai és kötelezettségei
- 3.5.5.3. Az ellenőrzést végzők jogai és kötelezettségei
- 3.5.5.4. Bizonyítási eszközök és bizonyítékok
- 3.5.5.5. Az elektronikus ügyintézésre vonatkozó rendelkezések
- 3.5.5.6. Az ellenőrzés előkészületei, az ellenőrzésre történő kiválasztás
- 3.5.5.7. Az ellenőrzés lefolytatása
- 3.5.5.8. Ellenőrzés lezárása (jegyzőkönyv)
- 3.5.5.1. Az ellenőrzés határideje
- 3.5.6. A gyakorlatban előforduló jövedéki ellenőrzési típusok jellegzetességei
- 3.5.6.1. Határozat útján elrendelt, („szigorított”) jövedéki ellenőrzés
- 3.5.6.2. Adatellenőrzés digitálisan rendelkezésre álló adatbázis alapján
- 3.5.6.3. Jövedéki termékekkel folytatott kereskedelem ellenőrzése
- 3.5.6.4. Közúti ellenőrzés
- 3.5.6.5. Csomagküldemények ellenőrzése
- 3.5.6.6. Helyiség ellenőrzés
- 3.5.6.1. Határozat útján elrendelt, („szigorított”) jövedéki ellenőrzés
- 3.5.7. Az ellenőrzés hatékonysága
- 3.5.8. Összegzés
- 3.5.1. Bevezetés
- Felhasznált irodalom
- Jogszabályok
- 3.6. Az áruosztályozás jelentősége az ellenőrzések során
- 3.6.1. Vámtarifa és áruosztályozás
- 3.6.2. A helyes besorolás és az árumegnevezések pontosságának jelentősége
- 3.6.3. Mintavétel
- 3.6.4. A NAV Szakértői Intézete
- 3.6.5. Az Európai Unió Bizottságának áruosztályozásra vonatkozó rendeletei
- 3.6.6. Az Európai Bíróság tarifális besorolási kérdésekben hozott ítéletei
- 3.6.1. Vámtarifa és áruosztályozás
- Felhasznált irodalom
- Jogszabályok
- Internetes források
- 3.7. Az uniós mezőgazdasági támogatások rendszere és utólagos ellenőrzése az adó- és vámhatóság által
- 3.7.1. Bevezető
- 3.7.2. Az Európai Unió bevételei és kiadásai
- 3.7.3. Az EU-s támogatások ellenőrzésének rendszere
- 3.7.4. A hazai adó- és vámhatóság szerepe az EMGA utólagos ellenőrzése során
- 3.7.5. Az EMGA utólagos ellenőrzések általános szabályai
- 3.7.6. Jogok és kötelezettségek
- 3.7.7. Szankció
- 3.7.8. EMGA felülellenőrzés
- 3.7.1. Bevezető
- Felhasznált irodalom
- Jogszabályok
- 4. Belső ellenőrzés
Kiadó: Akadémiai Kiadó
Online megjelenés éve: 2022
ISBN: 978 963 454 798 3
Cultural tourism and creative tourism are the most dynamically expanding areas of the tourism sector. In the theoretical chapter we review the definition of the two trends, the characteristics of the demand and supply side and clarify the concept of a cultural tourism product. We overview the development strategies that have defined the global museum market in recent decades and discuss the role of museums in the revitalization efforts of cities. You can also get a deeper insight in the operation of colourful science and transport museums. Afterwards, culinary tourism chapters examine consumer behaviour in food tourism and its link to social media which is followed by an overview on the supply side, a new typology of attractions in culinary tourism.
Hivatkozás: https://mersz.hu/jaszberenyi-cultural-creative-and-culinary-tourism//
BibTeXEndNoteMendeleyZotero