Koltay András, Nyakas Levente (szerk.)

Magyar és európai médiajog


A reklám és a társadalmi célú reklám elhatárolása

A Médiatanács 1436/2011. (X. 19.) sz. határozatában megfogalmazott álláspontja szerint „a (kereskedelmi) reklám és a társadalmi célú reklám elhatárolásánál elsősorban a hirdetés célját, jellegét, az esetleges üzleti érdekeltséget szükséges vizsgálni, a promóció tárgya nem szempont az elhatárolásnál”. A társadalmi reklám fogalmi eleme az üzleti érdekeltségtől való mentesség. A Médiatanács 1705/2011. (XI. 23.) sz. határozatában a reklám közzétételi szabályainak megsértése kapcsán foglalkozott a reklám és a társadalmi célú reklám elhatárolásával. A hatóság megállapította, hogy:

Magyar és európai médiajog

Tartalomjegyzék


Kiadó: Wolters Kluwer Kft.

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 295 630 5

A könyv, mely átmenet a hagyományos tankönyvek és a kézikönyvek között, a média világának jogi szabályozását mutatja be. Áttekinti a média jogi hátterét, ugyanakkor útmutatóként szolgál a mindennapos jogi problémák kezeléséhez.

A média és így a médiajog világa a rendszerváltás óta eltelt időszak Magyarországán jelentősen átpolitizált területté vált, ahol a szellemi frontvonalak megmerevedni látszanak. A kötet szerzői hisznek abban, hogy a társadalomtudományokat, a jogtudományt és természetesen a médiajogot is lehet, sőt muszáj az objektivitás igényével, a napi pragmatikus érdekeknél perspektivikusabb látásmóddal szemlélni, és az egymás felé nyitott felfogások igenis összhangba hozhatók.

Hivatkozás: https://mersz.hu/koltay-nyakas-magyar-es-europai-mediajog//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave