Koltay András, Nyakas Levente (szerk.)

Magyar és európai médiajog


A piaci erő jelentősége

A versenyhatóságok számára központi kérdés a piaci erő vizsgálata. A piacok működését ismerők számára könnyű belátni, hogy – a fogyasztókra – káros hatást a piacon csak azok a vállalkozások tudnak kifejteni, amelyek jelentősebb piaci erővel rendelkeznek.867 Ahogyan arra már korábban utaltunk, a piaci erő klasszikus megfogalmazásban a vállalkozások képessége, hogy az árakat tartósan a versenyár felett tartsák anélkül, hogy azt a fogyasztók váltása vagy más szereplők piacra lépése megakadályozná. Lényegében minden piaci tranzakció vizsgálható ebből a szemszögből. Jogi szempontból a piaci erő vizsgálatának előfeltétele, hogy meghatározzuk azt a piacot, amelyen az jelen van.868 A közgazdaságtan kidolgozott olyan módszereket, amelyekkel a piaci erő érintett piac meghatározása nélkül is értelmezhető, azonban egy versenyjogi ügyben ez vélhetően ma még nem állná ki a bírósági felülvizsgálat próbáját.869

Magyar és európai médiajog

Tartalomjegyzék


Kiadó: Wolters Kluwer Kft.

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 295 630 5

A könyv, mely átmenet a hagyományos tankönyvek és a kézikönyvek között, a média világának jogi szabályozását mutatja be. Áttekinti a média jogi hátterét, ugyanakkor útmutatóként szolgál a mindennapos jogi problémák kezeléséhez.

A média és így a médiajog világa a rendszerváltás óta eltelt időszak Magyarországán jelentősen átpolitizált területté vált, ahol a szellemi frontvonalak megmerevedni látszanak. A kötet szerzői hisznek abban, hogy a társadalomtudományokat, a jogtudományt és természetesen a médiajogot is lehet, sőt muszáj az objektivitás igényével, a napi pragmatikus érdekeknél perspektivikusabb látásmóddal szemlélni, és az egymás felé nyitott felfogások igenis összhangba hozhatók.

Hivatkozás: https://mersz.hu/koltay-nyakas-magyar-es-europai-mediajog//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave