Magyar Tudomány 2018/6
Tartalomjegyzék
- 2018/06
- Tematikus összeállítás • Művészetpedagógia
- Bevezetés
- Vizuális kultúra
- A fiatalok vizuális kultúrája – a finn tanterv alapja
- Napjaink hollandiai művészeti nevelése: kié a tanterv?
- A közös európai vizuális műveltség referenciakeret szerkezete, tartalma és jelentősége más művészetpedagógiai területek számára
- A 21. század képi nyelvének tanítása a Bauhaus magyar mestereinek pedagógiai öröksége nyomán
- A fiatalok vizuális kultúrája – a finn tanterv alapja
- Zenepedagógia
- Kulturális örökség, sokféleség, funkcionalitás és zeneoktatás európai kontextusban
- Az ének-zene oktatás megújulásának lehetőségei
- A zenei agy: tanulás és memória
- Új modellek az ének-zene tanításban: aktív zenetanulási módszerek és oktatás-idegtudományi hatásvizsgálatuk
- Felfedezőúton – Élményközpontú interdiszciplináris művészetpedagógia a Zuglói Zeneházban
- Kulturális örökség, sokféleség, funkcionalitás és zeneoktatás európai kontextusban
- Drámapedagógia
- Bevezetés
- Tematikus összeállítás • A szegénység haszna
- Bevezető
- Távolodás ez európai szociális modelltől – a szegénység társadalompolitikája
- Szegénységcsökkentést célzó programok és a projektfoglalkoztatás
- A szegénység kisajátítása és szimbolikus újrakeretezése: az „érdemtelenek” rasszizálása és az „érdemesek” etnicizálása. Gyöngyöspata tanulságai
- A szegénység elleni projektek haszna. A kisvárosi szociális földprogram példája
- Bevezető
- Vélemény, vita
- Könyvszemle
- Kitekintés
Kiadó: Akadémiai Kiadó
Online megjelenés éve: 2018
Folyóirat: Magyar Tudomány
ISSN: 1588-1245
A Magyar Tudományos Akadémia folyóirata Alapítva: 1840
Hivatkozás: https://mersz.hu/magyar_tudomany_201806//
BibTeXEndNoteMendeleyZotero