DOI: 10.1556/9789636641009.7

Multilingual children in Hungary: teachers’ experiences

Melinda Fürész-Mayernik
 

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Pannon Egyetem, TNYDI

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

 
 

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Abstract:

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

The 21st century has seen the re-emergence of multilingualism in Hungary as well. According to statistics, in 2010, 23,884 immigrants arrived in Hungary, and in 2020, this number was 43,785 (KSH, 2022).

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

The research aims to shed light on the knowledge and experiences of teachers working with children from multilingual families in Hungary through a questionnaire survey and interviews. The study investigates preschool and primary school teachers’ awareness of childhood multilingualism: the theoretical knowledge and resources of teachers who meet multilingual children and what practices they currently use in teaching and integrating multilingual children into the community.
 

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Keywords: bilingualism, multilingualism, CALD learners, preschool teachers, primary school teachers
 
Tartalomjegyzék navigate_next
Keresés a kiadványban navigate_next

A kereséshez, kérjük, lépj be!
Könyvjelzőim navigate_next
A könyvjelzők használatához
be kell jelentkezned.
Jegyzeteim navigate_next
Jegyzetek létrehozásához
be kell jelentkezned.
    Kiemeléseim navigate_next
    Mutasd a szövegben:
    Szűrés:

    Kiemelések létrehozásához
    MeRSZ+ előfizetés szükséges.
      Útmutató elindítása
      delete
      Kivonat
      fullscreenclose
      printsave