Nemeslaki András

Vállalati internetstratégia


Dinamikus árazás

Az elektronikus piacok változékony, „emerging” jellege az árak folyamatos felülvizsgálatát követeli meg. Az a vállalat, amely képes mindig a piaci feltételekhez igazítani árait, versenyelőnyre tehet szert azokkal szemben, amelyek hagyományos árazási modellt alkalmaznak. A neoklasszikus közgazdaságtan alaptétele, miszerint a kereslet-kínálat egyensúly minden egyes tranzakció során megmérettetik, és meghatározza az árat, az interneten reneszánszát éli. Ilyen megoldásnak minősül a Budget kísérleti internetes autókölcsönzési rendszere, melyben a kölcsönző személy határozza meg, mennyit hajlandó fizetni az autóért, amit a Budget annak alapján fogad vagy utasít el, hogy hány autója szabad éppen. Az ár tehát ebben az esetben dinamikusan változik tranzakcióról tranzakcióra.

Vállalati internetstratégia

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 837 8

A termelési tényezők fogalomköre egyre bővült a közgazdaságtan fejlődése során. Először csak a földet, majd a munkát és a tőkét, a 20. század végétől pedig már az információt is közéjük sorolták. Nemeslaki András könyve meggyőzően bizonyítja, hogy ma már az internet is kulcsfontosságú erőforrás, termelési tényező a gazdaság szereplői számára. Felhívja a figyelmünket arra is, hogy a társadalom egyre inkább aszerint is rétegződik, hogy tagjai miként tudják céljaik szolgálatába állítani az internetet, és hogy az internet használatának képessége már nem csupán életkor szerint alakítja a jövedelmi és szociális pozíciókat.

Török Ádám, az MTA rendes tagja, egyetemi tanár

A szerző bemutatja azokat az ismereteket, amelyek a technikai rendszerektől a társadalmi rendszerekig, illetve a valós világoktól a virtuális világokig alapvetővé váltak. Mindezek tárgyalása során példák és minták jól elhelyezett kifejtésével vezeti be az olvasót ezen új ismeretek világába.

Szintay István, egyetemi tanár, Miskolci Egyetem

Az infokommunikációs technológiák a közigazgatás több területén is komoly innovációs erőforrást jelentenek. A könyv témakörei így nemcsak az üzleti stratégiai gondolkodásban, hanem a közszolgálat területén dolgozó vezetők számára is nélkülözhetetlenek. Kis Norbert, egyetemi docens, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem megalapításáért felelős miniszteri biztos, a felsőoktatásért és tudománypolitikáért felelős helyettes államtitkár.

Hivatkozás: https://mersz.hu/nemeslaki-vallalati-internetstrategia//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave