Gloviczki Zoltán, Zsinka László

Nevelés és iskola az antik és középkori Európában


Quintilianus

A neveléstörténeti gondolkodás, mint említettük, az előbbieknél lényegesen praktikusabb szakírója az a Marcus Fabius Quintilianus, aki retorikai szakkönyvében összegzi nem csupán a tárgyalt tudomány alapelemeit, hanem az arra felkészítő és az az által felölelt nevelési kérdéseket is. Bár tapasztalataira alapoz, munkája mégsem a valóság leírása, hiszen ő maga is egyfajta ideális állapotot, megközelítést kíván megfogalmazni, munkája tehát a neveléstörténet egyértelműen neveléselméleti ágát képviseli.

Nevelés és iskola az antik és középkori Európában

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2018

ISBN: 978 963 454 250 6

A jelen egyetemi jegyzet arra tesz kísérletet, hogy a pedagógusképzésben részt vevő hallgatók számára teljes áttekintést nyújtó, részleteiben tudományos újszerűségre nem törekvő, de az érintett tudományágak legfrissebb szempontjait és eredményeit közvetítő és összefoglaló, ugyanakkor a hallgatók feltételezhető előképzettségéhez és vélhető céljaihoz is igazodó tankönyvként szolgáljon.

Felhívja ugyanakkor a figyelmet arra is, hogy sajátos témaválasztása, az antikvitás és az európai középkor neveléstörténetének feldolgozása korunkban is drámai jelentőségű európai identitásunk kizárólagos gyökereit tárja fel és mutatja be.

Hivatkozás: https://mersz.hu/gloviczki-zsinka-neveles-es-iskola-az-antik-es-kozepkori-europaban//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave