Irimiás Anna, Jászberényi Melinda, Michalkó Gábor

A turisztikai termékek innovatív fejlesztése


A kereslet jellemzői

Amennyiben a keresleti oldal jellemzőinek feltárásával szeretnénk kísérletezni, fontos említést tenni magáról a turistáról, mint a turisztikai szolgáltatások alanyáról és központi eleméről, mely egy hármas – igénybe vevő, fogyasztó, véleményező – szerepkörrel is rendelkezik. Lévén, hogy a turista a folyamatosan változó szükségletekkel, elvárásokkal és motivációkkal jellemezhető, az attitűd- és preferencia-, valamint az elégedettségi vizsgálatok fontossága kiemelkedő jelentőségűvé vált. Mindennek alapján jól látható, hogy a turisztikai szolgáltatóipar érintettjeinek a jövőben javallott nagyobb hangsúlyt fektetni a tudatos turizmusfejlesztésre és -szervezésre, valamint a szolgáltatások hiteles és meggyőző kommunikációjára. Fontos továbbá arra is kitérni, hogy a turisztikai szolgáltatások igénybevétele is a különféle szükségletekre és a motivációkra vezethető vissza. A szükségletek egy bizonyos szint után már motivátorként működnek, a turistát pedig ezek a motivátorok indítják el a céltudatos fogyasztói magatartás útján.26 Fekete (2006) a turisztikai szolgáltatások igénybevételét generáló motivációkat öt fő csoportba sorolja, melyekhez a megfelelő turizmusfajtákat is hozzárendeli. Ezek összegzésére szolgál az 1. táblázat:

A turisztikai termékek innovatív fejlesztése

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2019

ISBN: 978 963 454 408 1

Ez a kiadvány arra vállalkozik, hogy a hazai és a nemzetközi szakirodalomra, tudományos vizsgálatokra, szakértői megfigyelésekre, jó gyakorlatokra és persze a szerzők kreativitására alapozva bemutassa a turisztikai termékek palettáját. Az olvasó találkozhat tradicionálisabb termékkel (városi turizmus, bevásárlóturizmus, gasztroturizmus, konferenciaturizmus), szembesülhet úgynevezett niche (rés) termékekkel (kalandturizmus, buliturizmus, sportturizmus, hajós turizmus, szenior turizmus, tudományos turizmus), és végül, de nem utolsósorban elmélyülhet a horizontális, szinte minden terméket átható szemléletformálásban (akadálymentesítés, szexualitás, fenntarthatóság, felelősségteljesség, lassúság). A kötet tanulmányainak gondolatvilágát az innováció szükségszerűsége vezérli.

A kiadvány a turisztikai termékek ismert logikájából/modelljéből kiindulva egyrészt megtartotta annak hagyományos formáját, másrészt számtalan új, innovatív megközelítéssel is találkozhatunk, amely egyaránt igaz azok tartalmára és stílusára. Az egyes termékek/fejezetek olyan szemléletmódot közvetítenek, melyek mára nélkülözhetetlenek a turisztikai trendek kereslet-kínálat értelmezéséhez, a desztinációk termékstruktúra analíziséhez, a piacszegmentációhoz.

Prof. Dr. Aubert Antal egyetemi tanár

A kötet 2020-tól a Turizmus és mobilitás című online sorozat tagjaként jelenik meg.

Hivatkozás: https://mersz.hu/irimias-jaszberenyi-michalko-a-turisztikai-termekek-innovativ-fejlesztese//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave