Veres Zoltán, Hoffmann Márta, Kozák Ákos (szerk.)

Bevezetés a piackutatásba


A terméktesztek során gyakran törekszünk arra, hogy a márka befolyásoló erejétől távol tartsuk a vizsgálatot. Vaktesztnek hívjuk azt a kutatási keretet, amikor a termékteszt során minden márkaazonosítót leveszünk a termékről, úgy kínáljuk a célcsoport felé. A márkátlanítást biztosíthatjuk úgy, hogy például a termékek fehér csomagolásban vannak, a termékeket egymástól kódszámokkal különböztetjük meg. Fontos, hogy minden egyes terméket kóddal azonosítsunk. A kód nem utalhat márkanévre, ne legyen a márka kezdőbetűje vagy rövidítése. Javasolt, hogy betű- és számkombinációt használjunk, de ezek között a kódok között semmiképpen se lehessen sorrendet felállítani, ne egymást kövessék az ábécében vagy a számsorban (pl. KR 592 vs. PS 418 vs. TM 634). Ha a márkaérték nem befolyásol, akkor a válaszadó a termékjellemzőkre figyel, így sokkal erőteljesebben mérhetőek és rögzíthetőek a termékek közti valós különbségek.

Bevezetés a piackutatásba

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 454 003 8

Vannak azok a szakkönyvek, amiket álmatlan éjszakákon veszünk elő altató helyett. Na, ez a könyv garantáltan nem az. Jó érzés töltött el, amikor először végiglapoztam. Lám csak, lehet egy magyar nyelvű piackutatási szakkönyv is érdekes, olvasmányos, egyben professzionális. És gyakorlatias, a legfejlettebb módszertanok csínja-bínja benne van világos példákkal alátámasztva. Sokkal tovább megy az alapoknál, A tapasztalt marketingesnek is rengeteg jó tippet, javaslatot tartogat. A jobb cégek a kutatásra ma már nem költségként, hanem beruházásként tekintenek. Ennek a beruházásnak akkor a legjobb a megtérülése, ha minden résztvevő - a piackutató, a marketinges, de még a pénzügyi vagy a csúcsvezetők is - egy nyelvet beszélnek. Ezt a könyvet mindenkinek ajánlom szíves fogyasztásra.

Müller Kornél,

Senior CMi Director, Unilever Europe, Rotterdam

Ajánlom ezt a könyvet mindazoknak, akiknek kutatási kérdéseik vannak, akik látni szeretnék a kérdésekre kapható válaszok optimális módszereit. Ajánlom azoknak, akik időről időre frissítik tudásukat, hiszen ez a kötet a marketing szakmai könyvtár elengedhetetlen darabja. Ajánlom az új kollégáknak, akik most ismerkednek a szakma ezen területével, és stabil tudásbázisra vágynak. Az elméletben felkészült, gyakorlatban tapasztalt szerzők a piackutatás klasszikus, a szakmai intelligencia körébe tartozó módszerek, valamint a mai kor legújabb kutatási lehetőségeinek sokszínű világába vezetik be az érdeklődő olvasót.

Dr. Törőcsik Mária

egyetemi tanár, Pécsi Tudományegyetem

Hivatkozás: https://mersz.hu/veres-hoffmann-kozak-bevezetes-a-piackutatasba//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave