2.3.2. Partnerkeresés

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

A partnerkeresés-komponensekben a korábbi modellektől eltérő MSP üzleti modelljének megragadására törekszünk. A hagyományos üzleti modellek vertikálisan integrált cégek láncolatán alapulnak. Az MSP-ben mindkét fél (a kereslet és a kínálat vagy a vevők és az eladók) ügyfelekké válik, akik a platformon keresztül lépnek kapcsolatba egymással (Parker és mtsai, 2016).

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

A partnerkeresés, vagyis a platform két oldalának párosítása nem könnyű feladat (Evans és Schmalensee, 2016). A párosítás kulcsa a platformtervezés, amely magában foglalja a platformarchitektúrát, az értékteremtési logikát, az irányítást és a platformversenyt (Tura, Kutvonen, Ritala, 2018). A platformarchitektúra a felhasználók és az ügynökök alapvető interakciójára épül, beleértve a platform nyitottságát és a részvétel lehetséges korlátozásait. A hatékony értékteremtés és a hálózati hatás maximalizálása érdekében meg kell érteni a különböző érintettek értékpozícióit. Az árképzési és bevételi modellek az értékmegragadás kulcsai (Weyl, 2010). A platformok tervezőinek foglalkozniuk kell a verseny lehetséges hatásaival is. A turbulens környezetben nehéz egyensúlyt teremteni és fenntartani a piac korai meghódításának képességét, a kritikus tömeg elérését és a versenytársak piacra lépésének megakadályozását. A platform kialakításában bekövetkező apró változtatások jelentősen eltérő eredményeket hozhatnak. Az MSP nem egyszerűen összekapcsolja a keresletet és a kínálatot, hanem megköveteli a felhasználók aktív részvételét, akik a tartalom, az áruk vagy a szolgáltatások kommentálásával, értékelésével vagy javításával járulnak hozzá a platform hatékonyságához (Sussan és Ács, 2017).

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

A partnerkeresésben az ügynöki oldalt a fejlesztők és a fejlesztői csoportok számával és az alternatív finanszírozás nagyságrendjével ragadjuk meg. Az alternatív finanszírozás közvetlen kapcsolatokon alapuló peer-to-peer jellegű, nem feltétlenül vállalkozói finanszírozás, azért kerül ebbe a pillérbe, nem pedig a digitális pénzügyekbe. A felhasználói oldalról a lakosságon belül mobiltelefonnal rendelkezők arányát, továbbá a mobiltelefon vagy az internet vásárlási célú használatát mérő mutatókat használjuk.
 
Tartalomjegyzék navigate_next
Keresés a kiadványban navigate_next

A kereséshez, kérjük, lépj be!
Könyvjelzőim navigate_next
A könyvjelzők használatához
be kell jelentkezned.
Jegyzeteim navigate_next
Jegyzetek létrehozásához
be kell jelentkezned.
    Kiemeléseim navigate_next
    Mutasd a szövegben:
    Szűrés:

    Kiemelések létrehozásához
    MeRSZ+ előfizetés szükséges.
      Útmutató elindítása
      delete
      Kivonat
      fullscreenclose
      printsave