References

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Acquah, E. O., & Commins, N. L. (2015). Critical reflection as a key component in promoting pre-service teachers’ awareness of cultural diversity. Reflective Practice, 16(6), 790–805. https://doi.org/10.1080/14623943.2015.1095729

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Aleksandrowicz-Pędich, L., Draghicescu, J., Issaiass, D., & Šabec, N. (2003). The views of teachers of English and French on intercultural communicative competence in language teaching. In I. Lázár, Incorporating intercultural communicative competence in language teacher trainer education (pp. 7–37). Council of Europe.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Alptekin, C. (1993). Target-language culture in ELT materials. ELT Journal, 47(2), 136–143. https://doi.org/10.1093/elt/47.2.136

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Alptekin, C. (2002). Towards intercultural communicative competence in ELT. ELT Journal, 56(1), 57–64. https://doi.org/10.1093/elt/56.1.57

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Angelides, P., Stylianou, T., & Leigh, J. (2004). Multicultural education in Cyprus: A pot of multicultural assimilation? Intercultural Education, 15(3), 307–315. https://doi.org/10.1080/1467598042000262590

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Angelova, M., & Zhao, Y. (2014). Using an online collaborative project between American and Chinese students to develop ESL teaching skills, cross-cultural awareness and language skills. Computer Assisted Language Learning, 29(1), 167–185. https://doi.org/10.1080/09588221.2014.907320

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Andersen, L. R. (2021). What is Bildung? And how does it relate to Ale? Erasmus+ Programme of the European Union. https://eaea.org/wp-content/uploads/2021/09/What-is-bildung.pdf

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Arasaratnam, L. A. (2013). A review of articles on multiculturalism in 35 years of IJIR. International Journal of Intercultural Relations, 37, 676–685.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Baroudi, F. (2017). Intercultural communicative competence (ICC) in ELT classrooms. [Master’s thesis, Eastern Mediterranean University]. http://i-rep.emu.edu.tr:8080/jspui/bitstream/11129/3839/1/baroudifaten.pdf

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Barrett, M., Byram, M., Lázár, I., Mompoint-Gaillard, P., & Philippou, S. (2014). Developing intercultural competence through education. Council of Europe Publishing.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Ben-Peretz, M. (1977). Analysis and comparison of some high school biology curricula in Israel: Theoretical and practical considerations in the process of curriculum development. Hebrew University.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Bennett, M. J. (1997). How not to be a fluent fool: Understanding the cultural dimensions of language. In A. E. Fantini & J. C. Richards (Eds.), New ways in teaching culture. New ways in TESOL series II: Innovative classroom techniques (pp. 16–21). TESOL.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Bennett, M., & Bennett, J. (2004). Developing intercultural sensitivity: An integrative approach to global and domestic diversity. In D. Landis, J. Bennett & M. Bennett (Eds.), The handbook of intercultural training (pp.147–163). Sage.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Braun, V., & Clarke, V. (2006). Using thematic analysis in psychology. Qualitative Research in Psychology, 3(2), 77–101. https://doi.org/10.1191/1478088706qp063oa

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Brown, E. L. (2004). What precipitates change in cultural diversity awareness during a multicultural course: The message or the method? Journal of Teacher Education, 55(4), 325–340. https://doi.org/10.1177/0022487104266746

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Byram, M. (1997). Teaching and assessing intercultural communicative competence. Multilingual Matters.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Byram, M. (2012). Language awareness and (critical) cultural awareness – relationships, comparisons and contrasts. Language Awareness, 21(1–2), 5 13. https://doi.org/10.1080/09658416.2011.639887

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Byram, M., & Morgan, C. (1994). Teaching-and-learning language-and-culture. Multilingual Matters.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Byram, M., Gribkova, B., & Starkey, H. (2002). Developing the intercultural dimension in language teaching: A practical introduction for teachers. Language Policy Division, Directorate of School, Out-of-School and Higher Education, Council of Europe.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Byram. M., & Fleming, M. (1998). Language learning in intercultural perspective: Approaches through drama and ethnography. Cambridge University Press.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Böcü, A.B., & Razı, S. (2016). Evaluation of textbook series ‘Life’ in terms of cultural components. Journal of Language and Linguistics Studies, 12(2), 221–237.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Cain, A. (1990). French secondary school students’ perceptions of foreign cultures. The Language Learning Journal, 2(1), 48–52. https://doi.org/10.1080/09571739085200461

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Canale, M., & Swain, M. (1980). Theoretical bases of communicative approaches to second language teaching and testing. Applied Linguistics, 1(1), 1–47. https://doi.org/10.1093/applin/I.1.1

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Canale, M. (1983). From communicative competence to communicative language pedagogy. In J. C. Richard & R. W. Schmidt (Eds.), Language and Communication (pp. 2–14). Longman.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Castleberry, A., & Nolen, A. (2018). Thematic analysis of qualitative research data: Is it as easy as it sounds? Currents in Pharmacy Teaching and Learning, 10(6), 807–815. https://doi.org/10.1016/j.cptl.2018.03.019

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Collins, S.E. (2009). Cultural diversity awareness of elementary school teachers in Georgia classroom (220). [Doctoral monograph, Georgia Southern University]. Electronic Thesis and Monographs. https://digitalcommons.georgiasouthern.edu/etd/220/

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Cortazzi, M., & Jin, L. X. (1999). Cultural mirrors: Materials and methods in the EFL classroom. In E. Hinkel (Ed.), Culture in second language teaching and learning (pp.196–219). Cambridge University Press.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Council of Europe. (2001). Common European framework of reference for languages: Learning, teaching, assessment. Cambridge University Press. https://rm.coe.int/1680459f97

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Çelik, S., & Erbay, Ş. (2013). Cultural perspectives of Turkish ELT coursebooks: Do standardized teaching texts incorporate intercultural features? Education and Science, 38(167), 336–351.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Damen, L. (1987). Culture learning: The fifth dimension in the language classroom. Addison- Wesley.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Dasli, M. (2011). Reviving the ‘moments’: From cultural awareness and cross‐cultural mediation to critical intercultural language pedagogy. Pedagogy, Culture & Society, 19 (1), 21–39. http://dx.doi.org/10.1080/14681366.2011.527118

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

De Costa, P., Li, W., & Rawal, H. (2019). Qualitative classroom methods. In J. Schewieter & A. Benati (Eds.), The Cambridge of Handbook of Language Learning (pp.111–136). Cambridge University Press. https://doi.org/10.1017/9781108333603.006

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Dearden, J. (2014). English as a medium of instruction – A growing global phenomenon. British Council. https://www.britishcouncil.es/sites/default/files/british_council_english_as_a_medium_of_instruction.pdf

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Diamond, B. J., & Moore, M. A. (1995). Multicultural literacy: Mirroring the reality of the classroom. Longman Publishers.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Dogan Ger, S. (2020). Teachers’ attitudes and practices concerning the development of students’ cultural diversity awareness and intercultural communicative competence: A pilot study in an international school in Hungary. Working Papers in Language Pedagogy, 14, 25–54.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Dogan Ger, S. (2021). Teaching materials analysis: The place of culture in English teaching materials used in an international school in Budapest. Working Papers in Language Pedagogy, 16, 54–76.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Dogan Ger, S. (2022). Teaching culture and developing cultural diversity awareness and intercultural communicative competence in schools with English is the medium of instruction: A pilot study. Working Papers in Language Pedagogy, 17, 106–134.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Dolce, C. J. (1973). Multicultural education – Some issues. Journal of Teacher Education, 24, 282–284.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Dörnyei, Z. (2007). Research methods in applied linguistics: Qualitative, quantitative, and mixed methodologies. Oxford University Press.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Eken, D. T. (2015). Intercultural communicative competence: EFL teachers’ beliefs and practices. Journal of Teaching and Education, 4(3), 63–71.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Fantini, A.E. (2000). A central concern: Developing intercultural competence. School For International Training.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Gay, G. (2013). Teaching to and through cultural diversity. Curriculum Inquiry, 43(1), 48–70. https://doi.org/10.1111/curi.12002

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Gómez Rodríguez, L.F. (2015a). The cultural content in EFL textbooks and what teachers need to do about it. Profile Issues in Teachers’ Professional Development, 17(2), 167–187. http://dx.doi.org/10.15446/prosfile.v17n2.44272

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Gómez Rodríguez, L.F. (2015b). Critical intercultural learning through topics of deep culture in an EFL classroom. Ikala, Revista de Lenguaje y Cultura, 20(1),43–59.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Gómez Rodríguez, L.F. (2013). Enhancing intercultural competence through U.S. multicultural literature in the EFL classroom. Universidad Pedagógica Nacional Facultad de Humanidades, 38, 95–109.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

González Rodríguez, L.M., & Puyal M.B. (2012). Promoting intercultural competence through literature in CLIL contexts. ATLANTIS. Journal of the Spanish Association of Anglo-American Studies, 34(2), 105–124.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Hadjisoteriou, C., & Angelides, P. (2016). Intercultural education in situ. Journal for Multicultural Education,10(1), 33–52. http://dx.doi.org/10.1108/JME-03-2015-0006

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Haverkamp, B.E. (2005). Ethical perspectives on qualitative research in applied psychology. Journal of Counseling Psychology, 52 (2), 146–155. https://doi.org/10.1037/0022-0167.52.2.146

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Hayden, M., & Thompson, J. J. (2008). International schools: Growth and influence. United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Hayden, M.C., Rancic, B.A., & Thompson, J.J. (2000). Being international: Student and teacher perceptions from international schools. Oxford Review of Education, 26(1), 107–123. http://dx.doi.org/10.1080/030549800103890

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Hazaea, A.N. (2020). Fostering critical intercultural awareness among EFL students through critical discourse analysis. Ikala, Revista de Lenguaje y Cultura, 25(1), 17–33.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Hofstede, G. (1986). Cultural differences in teaching and learning. International Journal of Intercultural Relations, 10, 301–320.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Huber-Kriegler, M., Lázár, I., & Strange, J. (2003). Mirrors and windows: An intercultural communication textbook. European Centre for Modern Languages, Council of Europe Publishing.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Hymes, D. (1972). On communicative competence. In J. Pride & J. Holmes (Eds.), Sociolinguistics (pp. 269–293). Penguin Books.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Jedynak, M. (2011). The attitudes of English teachers towards developing intercultural communicative competence. In J. Arabski & A. Wojtaszek (Eds.), Aspects of culture in second language acquisition and foreign language learning (pp. 63–73). Springer.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Kachru, B. (1985). Standards, codification and sociolinguistic realism: The English language in the outer circle. In R. Quirk & H. Widdowson (Eds.), English in the world (pp. 11–32). Longman.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Knutson, E. (2006). Cross-cultural awareness for second/foreign language learners. Canadian Modern Language Review, 62(4), 591–610. https://utpjournals.press/doi/10.3138/cmlr.62.4.591

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Kramsch, C. (1993). Context and culture in language teaching. Oxford University Press.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Kramsch, C. (1998). Language and culture. (H.G. Widdowson, Ed.). Oxford University.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Koutlaki, S.A., & Eslami, Z.R. (2018). Critical intercultural communication education: Cultural analysis and pedagogical applications. Intercultural Communication Education, 1(3), 100–109. https://dx.doi.org/10.29140/ice.v1n3.110

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Kordes, H. (1990). Intercultural learning at school: Limits and possibilities. In D. Buttjes & M. Byram (Eds.), Mediating languages and cultures (pp. 287–305). Multilingual Matters.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Kubota, R. (2004). Critical multiculturalism and second language education. In B. Norton & K. Toohey (Eds.), Critical pedagogies and language learning (pp. 30–52). Cambridge University Press.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Kumaravadivelu, B. (2001). Toward a postmethod pedagogy. TESOL Quarterly, 35(4), 537–560. https://doi.org/10.2307/3588427

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Larke, P. J. (1990). Cultural diversity awareness inventory: Assessing the sensitivity of preservice teachers. Action in Teacher Education, 12(3), 23–30. https://doi.org/10.1080/01626620.1990.10734396

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Lavrenteva, E., & Orland-Barak, L. (2015) The treatment of culture in the foreign language curriculum: an analysis of national curriculum documents. Journal of Curriculum Studies, 47(5), 653–684. https://doi.org/10.1080/00220272.2015.1056233

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Lázár, I. (2003). Incorporating intercultural communicative competence in language teacher education. European Centre for Modern Languages, Council of Europe.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Lázár, I., Huber-Kriegler, M., Lussier, D., Matei, G.S., & Peck, C. (Eds.) (2007). Developing and assessing intercultural communicative competence: A guide for language teachers and teacher educators. European Centre for Modern Languages, Council of Europe.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Liddicoat, A.J. (2004). Intercultural language teaching: Principles for practice. New Zealand Language Teacher, 30, 17–24.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Liddicoat, A. J. (2005). Teaching languages for intercultural communication. In D. Cunningham & A. Hatoss (Eds.), An international perspective on language policies, practices and proficiencies: Language and Intercultural Communication (pp. 201–214). Editura Fundaţiei Academice Axis and Fédération Internationale des Professeurs de Langues Vivantes.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Liddicoat, A. J., & Scarino, A. (2013). Intercultural language teaching and learning. John Wiley & Sons.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Mackenzie, P., Hayden, M., & Thompson, J. (2003). Parental priorities in the selection of international schools. Oxford Review of Education, 29(3), 300–313. https://doi.org/10.1080/03054980307444

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Maykut, P., & Morehouse, R. (2005). Beginning qualitative research. A philosophic and practical guide. The Falmer Press (A member of the Taylor& Francis Group).

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

McDonough, J., & McDonough, S. (1997). Research methods for English language teachers. Arnold.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

McGee Banks, C. A., & Banks, J. A. (1995). Equity pedagogy: An essential component of multicultural education. Theory Into Practice, 34(3), 152–158. https://doi.org/10.2307/1476634

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Meyer, M. (1990). Developing transcultural competence: Case studies of advanced foreign language learners. In D. Buttjes & M. Byram (Eds.), Mediating languages and cultures (136–158). Multilingual Matters.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

National Standards in Foreign Language Education Project. (1996). National standards for foreign language learning in the 21st century. Lawrence, KS: Allen Press.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Olaya, A., & Gómez, L. F. (2013). Exploring EFL pre-service teachers’ experience with cultural content and intercultural communicative competence at three Colombian universities. Profile Issues in Teachers’ Professional Development, 15(2), 49–67.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Pennycook, A. (1999). Introduction: Critical approaches to TESOL. TESOL Quarterly, 33 (3), 229–348.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Reid, E. (2015). Techniques developing intercultural communicative competences in English language lessons. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 186, 939–943. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.04.011

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Rezaei, S., & Naghibian, M. (2018). Developing intercultural communicative competence through short stories: A qualitative inquiry. Iranian Journal of Language Teaching Research, 6(2), 77–96.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Sadeghi, K., & Sepahi. Z. (2017). Cultural content of three EFL textbooks: Teachers’ and learners’ cultural preferences and cultural themes of textbooks. Pedagogies: An International Journal, 13(3), 222-245. https://doi.org/10.1080/1554480X.2017.1417128

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Safa, M.A., & Tofighi, S. (2021). Intercultural communicative competence beliefs and practices of Iranian pre-service and in-service EFL teachers. Innovation in Language Learning and Teaching, 16(2), 164–175. https://doi.org/10.1080/17501229.2021.1889562

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Sercu, L. (2002). Implementing intercultural foreign language education. Belgian, Danish and British teachers’ professional self-concepts and teaching practices compared. Evaluation & Research in Education, 16(3), 150–165. https://doi.org/10.1080/09500790208667015

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Sercu, L., Bandura, E., Castro, P., Davcheva, L., Laskaridou, C., Lundgren, U., Méndez García. M. C., & Ryan, P. (2005). Foreign language teachers and intercultural competence. An international investigation. Multilingual Matters.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Shaules, J. (2019). Language, culture, and the embodied mind. A developmental model of linguaculture learning. Springer.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Shemshadsara, Z.G. (2012). Developing cultural awareness in foreign language teaching. Canadian Center of Science and Education, 5(3), 95–99. http://dx.doi.org/10.5539/elt.v5n3p95

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Shin, J., Eslami, Z. R., & Chen, W. C. (2011). Presentation of local and international culture in current international English-language teaching textbooks. Language, Culture and Curriculum, 24(3), 253–268. http://dx.doi.org/10.1080/07908318.2011.614694

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Smith, L.E. (1987). Discourses across cultures. Prentice-Hall.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Sobkowiak, P. (2015). Developing students’ intercultural competence in foreign language textbooks. US-China Education Review B, 5(12), 794–805.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Soler, E. A., & Jordà, P. S. (Eds.) (2007). Intercultural language use and language learning. Springer.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Spencer-Oatey, H. (Ed.). (2000). Culturally speaking: Culture, communication and politeness theory. Continuum.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Spencer-Oatey, H. (2012). What is culture? A compilation of quotations. GlobalPAD Core Concepts. https://warwick.ac.uk/fac/soc/al/globalpad-rip/openhouse/interculturalskills_old/core_concept_compilations/global_pad_-_what_is_culture.pdf

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Tan, C. (2012). Deep culture matters: Multiracialism in Singapore schools. International Journal of Educational Reform, 21(1), 24–38.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

The White Paper on Intercultural Dialogue. (2008, May). Council of Europe. https://www.coe.int/t/dg4/intercultural/source/white%20paper_final_revised_en.pdf

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Triandis, H. C. (1972). The analysis of subjective culture. Wiley-Interscience.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Tomalin, B., & Stempleski, S. (1993). Cultural awareness. Oxford University Press.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Tsou, W., & Kao, S. (2017). English as a medium of instruction in higher education. Implementations and classroom practices in Taiwan. Springer.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Turner, G. (1999). Film as social practice. Routledge.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Useem, J., Useem, R., & Donoghue, J. (1963). Men in the middle of the third culture: The roles of American and non-western people in cross-cultural administration. Human Organization, 22(3), 169–179. https://doi.org/10.17730/humo.22.3.5470n44338kk6733

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Usó-Juan, E., & Martínez-Flor, A. (2008). Teaching intercultural communicative competence through the four skills. Revista Alicantina de Estudios Ingleses, 21, 157–178. https://doi.org/10.14198/raei.2008.21.09

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

van de Vijver, F. J. R., Breugelmans, S. M., & Schalk-Soekar, S. R. G. (2008). Multiculturalism: Construct validity and stability. International Journal of Intercultural Relations, 32, 93–104.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

van Ek, J. A. (1986). Objectives for foreign language learning. Volume I: Scope. Council of Europe.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Wang, X., Jiang, L., Fang, F., & Elyas, T. (2021). Toward critical intercultural literacy enhancement of university students in China from the perspective of English as a lingua franca. SAGE Open, 11(2). https://doi.org/10.1177/21582440211027544

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Weninger, S., & Kiss, T. (2013). Culture in English as a Foreign Language (EFL) textbooks: A semiotic approach. Tesol Quarterly, 47(4), 694–716. https://doi.org/10.1002/tesq.87

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Xiao, J. (2010). Cultural contents of an in-use EFL textbook and English major students’ attitudes and perceptions towards culture learning at Jiangxi University of Science and Technology, China [Doctoral monograph, Prince of Songkla University]. https://kb.psu.ac.th/psukb/bitstream/2010/7836/1/326069.pdf

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Young, T. J., & Sachdev, I. (2011). Intercultural communicative competence: Exploring English language teachers’ beliefs and practices. Language Awareness, 20(2), 81–98. https://doi.org/10.1080/09658416.2010.540328

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Yuen, K.M. (2011). The representation of foreign cultures in English textbooks. ELT Journal, 65(4), 458–466. https://doi.org/10.1093/elt/ccq089
 
Tartalomjegyzék navigate_next
Keresés a kiadványban navigate_next

A kereséshez, kérjük, lépj be!
Könyvjelzőim navigate_next
A könyvjelzők használatához
be kell jelentkezned.
Jegyzeteim navigate_next
Jegyzetek létrehozásához
be kell jelentkezned.
    Kiemeléseim navigate_next
    Mutasd a szövegben:
    Szűrés:

    Kiemelések létrehozásához
    MeRSZ+ előfizetés szükséges.
      Útmutató elindítása
      delete
      Kivonat
      fullscreenclose
      printsave