Halász Gábor, Fazekas Ágnes, Lukács Teodóra (szerk.)

Az innovációs folyamatok dinamikája az oktatási ágazatban


1. táblázat. Az adatfelvétel során kiküldött felkérő levelek és a beérkezett, használható adatokat tartalmazó kérdőívek aránya
Adatgyűjtési egység
A kérdőívek kitöltésére felkérő, az elektronikus kérdőív linkjét tartalmazó kiküldött levelek száma
Beérkezett, használható adatokat tartalmazó kérőívek száma
Visszaküldési arány (%)
A teljes adat-szolgáltató sokaság %-a
Tisztaprofilú iskola előtti nevelés
4452
1724
38,7
35,5
Tisztaprofilú alapfokú oktatás
2800
1123
40,1
23,1
Tisztaprofilú középfokú általános oktatás
407
103
25,3
2,1
Tisztaprofilú középfokú szakmai oktatás
988
193
19,5
4
Középfokú általános és szakmai oktatás egyéb profil nélkül
319
61
19,1
1,3
Egyéb tiszta vagy vegyes profilú közoktatási intézmény vagy közoktatási intézmény nem közoktatási feladatot ellátó telephelye
5432
1037
19,1
21,4
Felsőoktatási tanszék/intézet
1858
446
24,0
9,2
Doktori iskola
173
58
33,5
1,2
Nem beazonosítható felsőoktatási adatszolgáltató
-
9
0,2
Piaci képzőhely
1338
99
7,4
2
ÖSSZESEN
17767
4853
27,3
100
Megjegyzés: Ebben a táblázatban a közoktatási intézmények esetében a profil meghatározása a közoktatási statisztikai adatoknak az Innova adatbázishoz való hozzácsatolásával történt.

Az innovációs folyamatok dinamikája az oktatási ágazatban

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2020

ISBN: 978 963 454 561 3

Az innovációs folyamatok dinamikája az oktatási ágazatban című kötet válogatás az „Innova” kutatási projekt keretei között keletkezett tanulmányokból. A 2016-ban indult projekt célja az oktatási rendszerekben helyi és intézményi szinten keletkező innovációk és innovációs folyamatok feltárása volt. Az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Karának kutatói többféle kérdésre kerestek választ. Milyen tényezők alakítják az oktatási intézmények és ezek munkatársai innovációs viselkedését? Mitől függ, hogy a pedagógusok mindennapos munkavégzésük során kitalálnak-e a munkájuk eredményességét szolgáló újításokat, és mi az, ami ebben segítheti vagy gátolhatja őket? Mi ösztönzi, és mi fékezi az oktatási innovációk terjedését, ezek átadását vagy átvételét, akár szervezeteken belül, akár azok között? Milyen hatással vannak az újítások a munkavégzés eredményességére, és milyen feltételei vannak annak, hogy az innovációk javítani tudják az oktatás eredményességét?

A kutatók több ezer oktatási intézményben gyűjtöttek adatokat, interjúk sokaságát készítették vezetőkkel és munkatársakkal, sok tanórát és foglalkozást figyeltek meg. Adataik alapján az látható, hogy a magyar oktatási rendszer intézményeinek és az ezekben dolgozó munkatársaknak nagy hányada nyitott és képes arra, hogy a mindennapos munkavégzés során új megoldásokat találjon ki és ezeket megossza egymással. A kötetben megjelenő tanulmányok úgy lettek összeválogatva, hogy az olvasó a lehető legtöbb perspektívából ráláthasson az oktatásban zajló innovációk változatos világára. A szerkesztők e könyvet elsősorban leendő és gyakorló oktatás- és innováció-kutatóknak, pedagógusoknak, oktatóknak, intézményvezetőknek és oktatásfejlesztési szakembereknek ajánlják.

Hivatkozás: https://mersz.hu/az-innovacios-folyamatok-dinamikaja-az-oktatasi-agazatban//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave