Csépány Nikoletta

Az olvasási stratégiák a szövegértő olvasás szolgálatában

Az értő olvasás fejlesztése negyedik osztályban olvasási stratégiák és retorikai szerkezetek segítségével


5. táblázat. A második próbavizsgálat tesztjeinek eredményei
Az első felmérés eredménye
(maximum 9 pont)
Az utófelmérés eredménye
(maximum 9 pont)
A pontszám változása
A diák, lány – nem magyar anyanyelvű
2
4
+2
Javuló eredmények
B diák, fiú
7
9
+2
C diák, fiú
2
4
+2
D diák, fiú
4
7
+3
E diák, lány
8
9
+1
F diák, lány – nem magyar anyanyelvű
2
6
+4
G diák, lány
5
6
+1
H diák, fiú – nem magyar anyanyelvű
4
8
+4
I diák, lány
6
8
+2
J diák, fiú
7
7
0
Stagnáló eredmények
K diák, fiú
8
8
0
L diák, fiú
7
7
0
M diák, lány – kétnyelvű
7
4
–3
Romló eredmény

Az olvasási stratégiák a szövegértő olvasás szolgálatában

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2021

ISBN: 978 963 454 727 3

Hogyan ültethető át a nyelvészeti alapkutatás a mindennapok pedagógia gyakorlatába? Hogyan fejleszthető hatékonyan a szövegértés az iskolában? Ezekre a kérdésekre keresi a választ Csépány Nikoletta könyve. A szerző az olvasási stratégiák elméletét, valamint a Mann és Thompson által kidolgozott retorikaistruktúra-elméletet használta fel egy általános iskolában használható fejlesztőprogram megalkotásához. A könyv részletesen bemutatja a fejlesztőcsomag kidolgozását, a próbavizsgálatokat, a feladatlapok, módszerek alakításának folyamatát. Végül azt ismerteti, hogyan valósult meg az elkészült, SROF nevet viselő program tesztelése egy budapesti általános iskola negyedik évfolyamán. Az elméleti és gyakorlati ismeretek bemutatása mind a nyelvészek, mind a pedagógusok érdeklődésére számot tarthat. Nem csak a tanítók, magyartanárok olvashatják nagy haszonnal a monográfiát: azoknak, az egyéb szaktantárgyakat tanító pedagógusoknak is ajánljuk, akik szeretnék, hogy diákjaik tankönyvekből tanuljanak, így különösen fontos számukra, hogy a gyerekek szövegértése javuljon.

Hivatkozás: https://mersz.hu/csepany-az-olvasasi-strategiak-a-szovegerto-olvasas-szolgalataban//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave