Csépány Nikoletta

Az olvasási stratégiák a szövegértő olvasás szolgálatában

Az értő olvasás fejlesztése negyedik osztályban olvasási stratégiák és retorikai szerkezetek segítségével


18. táblázat. A tesztek eredményei nemek szerinti bontásban (összesített, szórás, legrosszabb és legjobb eredmény)
Nem
Osztály/felmérés
Összesített átlag (%)
Az átlagtól való eltérés (%)
A legrosszabb eredmény
A legjobb eredmény
A csoportba tartozók száma
fiú
4/A
Első felmérés
66,45
18,44
34,48
98,28
13
fiú
4/A
Záró felmérés
79,34
11,88
51,85
94,44
13
fiú
4/B
Első felmérés
68,25
15,88
37,93
93,10
12
fiú
4/B
Záró felmérés
66,51
10,13
44,44
79,63
12
lány
4/A
Első felmérés
57,36
21,47
27,59
89,66
15
lány
4/A
Záró felmérés
82,10
14,10
59,26
100,00
15
lány
4/B
Első felmérés
62,76
12,09
44,83
89,66
10
lány
4/B
Záró felmérés
67,59
18,17
38,89
92,59
10

Az olvasási stratégiák a szövegértő olvasás szolgálatában

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2021

ISBN: 978 963 454 727 3

Hogyan ültethető át a nyelvészeti alapkutatás a mindennapok pedagógia gyakorlatába? Hogyan fejleszthető hatékonyan a szövegértés az iskolában? Ezekre a kérdésekre keresi a választ Csépány Nikoletta könyve. A szerző az olvasási stratégiák elméletét, valamint a Mann és Thompson által kidolgozott retorikaistruktúra-elméletet használta fel egy általános iskolában használható fejlesztőprogram megalkotásához. A könyv részletesen bemutatja a fejlesztőcsomag kidolgozását, a próbavizsgálatokat, a feladatlapok, módszerek alakításának folyamatát. Végül azt ismerteti, hogyan valósult meg az elkészült, SROF nevet viselő program tesztelése egy budapesti általános iskola negyedik évfolyamán. Az elméleti és gyakorlati ismeretek bemutatása mind a nyelvészek, mind a pedagógusok érdeklődésére számot tarthat. Nem csak a tanítók, magyartanárok olvashatják nagy haszonnal a monográfiát: azoknak, az egyéb szaktantárgyakat tanító pedagógusoknak is ajánljuk, akik szeretnék, hogy diákjaik tankönyvekből tanuljanak, így különösen fontos számukra, hogy a gyerekek szövegértése javuljon.

Hivatkozás: https://mersz.hu/csepany-az-olvasasi-strategiak-a-szovegerto-olvasas-szolgalataban//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave