Didaktika
Elméleti alapok a tanítás tanulásához
Tartalomjegyzék
- Anxiety, Coping, and Flow • Empirical studies in interactional perspective
- Copyright Page
- Introduction
- Anxiety Studies
- Cognitive Representation of Threatening Situations
- Investigating the Independency of the High Frequent Outcome-Contingency of Anxiety Situations
- Situation-Outcome Contingencies: A Study of Anxiety Provoking Situations in a Developmental Perspective
- Sex by Situation Interactions in Self-Reported Anxiety
- Anxiety-Situations During Adolescence: Sex and Age Differences, and Cross-Cultural Consistencies
- Culture, Age and Sex as Moderating Factors for Expected Consequences in Achievement-Demanding and Socially Evaluative Situations
- Culture Specific Aspects of Teenager Anxiety
- Perception of Threatening Consequences of Anxiety-Provoking Situations
- Coping and Control Studies • Coping Behaviors in Relation to Frequency and Intensity of Anxiety-Provoking Situations
- Coping, Control, and Experience of Stress: An Interactional Perspective
- Predictive Control, Action Control, Coping Style, and State Anxiety: An Analysis of Individuals and Situations
- Individual Control, Intensity of Reactions and Frequency of Occurrence: An Empirical Study of Cross-Culturally Invariant Relationships
- Coping Strategies Among Adolescents: A Cross-Cultural Study
- Health Protective and Health Promoting Resources in Personality: A Framework for the Measurement of the Psychological Immune System
- Personality and Flow Studies • Relationship Between State-Trait Self-Consciousness, Anger Expression and Anger Control
- Extraversion, Introversion, Self-Consciousness and Personal Efficacy
- Personality Factors that Facilitate Optimal Experience in Adolescence
- References
Kiadó: Akadémiai Kiadó
Online megjelenés éve: 2021
ISBN: 978 963 454 721 1
A didaktika a pedagógiának a tanulás támogatásával foglalkozó tudományterülete, amely a Comenius óta eltelt 5 évszázadban folyamatosan gazdagodott, bővült. A jelen kézikönyv több mint 20 fejezetben dolgozza fel a tanulás jellemzőire, a tanulókra, a tehetségesekkel, a különös figyelmet igénylőkkel való bánásmódra, az oktatás tartalmára, a tantervekre, a tervezésre, az oktatás kereteire, stratégiáira, módszereire, a digitális pedagógiára vonatkozó legújabb ismereteket. Tájékozódhatunk belőle a társadalom és az oktatás kapcsolatáról, a tanulás környezetéről, a hatékony pedagógus ismérveiről, a pedagógussá válás folyamatáról, a pedagógiai kutatás alapvető módszereiről, valamint az oktatás paradigmáinak történeti alakulásáról. A kézikönyvet, amelyet a neveléstudomány és a pedagógusképzés jeles képviselői írtak, egyaránt haszonnal forgathatják az ismereteiket bővíteni kívánó gyakorló pedagógusok, doktoranduszhallgatók, valamint a mesterség alapjaival ismerkedő pedagógusjelöltek.
Hivatkozás: https://mersz.hu/falus-didaktika//
BibTeXEndNoteMendeleyZotero