Innováció az oktatásban
Az Innova kutatási projekt záró kötete
Tartalomjegyzék
- Innováció az oktatásban • Az Innova kutatási projekt záró kötete
- Impresszum
- Előszó
- 1. Bevezetés
- 2. Az oktatási innováció kutatása: elméleti-fogalmi háttér
- 3. Az Innova projekt
- 4. Az Innova kutatás eredményei
- 4.1. Az innováció mutatói
- 4.2. Az innovációs folyamatok összefüggéseinek elemzése
- 4.2.1. Innováció és eredményesség az oktatásban
- 4.2.2. Az innovációs folyamatok és a szervezeti kontextus
- 4.2.2.1. Az egyéni innovációs aktivitás és viselkedés és a szervezeti jellemzők
- 4.2.2.2. A szervezeti szintű innovációs tevékenység és a szervezeti jellemzők
- 4.2.2.2.1. A szervezeti innovációs tevékenység és a szervezet általános profilja
- 4.2.2.2.2. A szervezeti innovációs tevékenység és a szervezeti kultúra kapcsolata
- 4.2.2.2.3. A különböző innovációs jellemzőket mutató szervezetek, oktatási egységek csoportjai
- 4.2.2.2.4. A szervezeti innovációs aktivitás időbeli változásai
- 4.2.2.2.1. A szervezeti innovációs tevékenység és a szervezet általános profilja
- 4.2.2.3. A szervezeti kontextus az esetek tükrében
- 4.2.3. Az innovációk értéke
- 4.2.3.1. A személyes lekérdezések során keletkező adatbázis
- 4.2.3.2. Az innovációk értéke és az újító ágensek jellemzői
- 4.2.3.3. Konkrét innovációk sajátosságai
- 4.2.4. Innováció a magyar oktatási rendszerben
- 4.3. Az innovációs folyamatok térbeli dimenziói
- 4.3.1. Az Innova kutatási eredmények térségi vonatkozásai
- 4.3.2. Az innovációk terjedésének vizsgálata
- 4.3.2.1. Az innovációk átadásának és átvételének sajátosságai
- 4.3.2.2. Az innovációk kommunikációjában részt vevők sajátosságai
- 4.3.2.3. A területi szempontú terjedésvizsgálat értelmezési modellje
- 4.3.2.4. Inspiráló és inspirált szervezetek elemzése
- 4.3.2.5. A kapcsolatok elemzése megyei szinten (köznevelés)
- 4.3.2.6. Hejőkeresztúr inspiráló hatása (példa)
- 4.3.2.1. Az innovációk átadásának és átvételének sajátosságai
- 5. Fejlett statisztikai módszerek alkalmazása
- 6. Összegzés
- 7. Hivatkozások
Kiadó: Akadémiai Kiadó
Online megjelenés éve: 2021
ISBN: 978 963 454 714 3
E könyv az elmúlt évek egyik legnagyobb volumenű hazai oktatáskutatás, az Innova projekt eredményeit összegzi. Arra az átfogó kérdésre ad választ, hogy milyen feltételek mellett jönnek létre és terjednek el az alulról építkező változtatások, innovációk. A kvalitatív és kvantitatív eljárásokat ötvöző kutatás az oktatási szektor minden alrendszerére kiterjedt, illetve az innovációk széles spektrumát vizsgálta, beleértve a tantermi folyamatokat érintő kurrikulumváltoztatásokat és szervezeti működést modernizáló vezetési vagy menedzsmentinnovációkat is.
Hivatkozás: https://mersz.hu/fazekas-innovacio-az-oktatasban//
BibTeXEndNoteMendeleyZotero