Közoktatás-fejlesztési beavatkozások hatásmechanizmusai
Vezető | Az iskolánk sokkal sikeresebb lett a program bevezetése nyomán |
A program bevezetése nyomán az abban részt nem vevő pedagógusok többsége is jelentősen több módszert és/vagy eszközt alkalmaz, mint korábban | |
A program tanulásszervezési módszereit és/vagy eszközeit pedagógusaink többsége korábban nem alkalmazta | |
A programban való részvétel komoly és mindmáig jól érzékelhető hatást gyakorolt iskolánkra | |
Az iskola pedagógiai programjából ma is jól kiolvasható a program hatása | |
Pedagógus | Az iskolánk sokkal sikeresebb lett a program bevezetésének köszönhetően |
A program bevezetése óta a szülők jobban elismerik az iskolánkban végzett pedagógiai munkát | |
A program bevezetésének köszönhetően javultak diákjaink tantárgyi eredményei | |
A program bevezetését követően jelentősen növekedett a diákok tanulási motivációja | |
A programban való részvételemnek köszönhetően lényegesen több tanulásszervezési módszert/eszközt tudok hatékonyan alkalmazni, mint korábban | |
A program bevezetése után kollégáimmal önálló újításokba, kísérletekbe is kezdtünk | |
Az iskolánkban tanító pedagóguskollégáim megbecsülték a programban végzett munkámat | |
Az iskolánkban azok a pedagógusok is ismerték a programot megvalósító kollégáik munkáját, akik közvetlenül nem vettek részt benne | |
A program során megismert szemléletnek megfelelő módszerek, eszközök alkalmazását az iskolavezetés a mai napig megbecsüli | |
Úgy érzem, a környezetem még mindig elvárja tőlem, hogy a programban megismert szemlélet szerint tanítsak | |
A program zárása óta jelentősen csökkent a tanárok együttműködése, a közös munkavégzés (pl. projekthetek megvalósítása, szakmai problémák közös megoldása) | |
A program során megismert módszerek alkalmazása ma már egyáltalán nem illeszthető bele az iskola rendjébe | |
A program során megismert eszközök, módszerek az idő múlásával teljesen kikoptak a mindennapok gyakorlatából |
Tartalomjegyzék
- Közoktatás-fejlesztési beavatkozások hatásmechanizmusai • Doktori (PhD) értekezés
- Impresszum
- Előszó
- Köszönetnyilvánítás
- Bevezetés
- A kutatás bemutatása
- Az implementáció kutatása
- Implementációs összefüggések
- A kurrikulumot érintő fejlesztési beavatkozások implementálása
- A hazai kurrikulumfejlesztési programok hatásmechanizmusainak vizsgálata: elméleti modellek és módszerek
- A vizsgált fejlesztési programok és ezek kontextusa
- A kutatásban részt vett intézmények és pedagógusok főbb jellemzői
- A programok által kiváltott tartós és mély hatás
- A beavatkozások megvalósulásának jellegzetességei
- Konklúzió
- Hivatkozások
- Ábrák, táblázatok és keretes írások jegyzéke
- Mellékletek
Kiadó: Akadémiai Kiadó
Online megjelenés éve: 2021
ISBN: 978 963 454 715 0
E könyv a közoktatás-fejlesztési programok implementációját vizsgáló ImpAla kutatást mutatja be. Betekintést nyúlt az iskola- és kurrikulum-fejlesztés elméleti hátterébe, bemutatja az alkalmazott kvalitatív és kvantitatív eszközöket, illetve ismertet olyan tipológiákat, amelyek a fejlesztési programok és az iskolák, valamint pedagógusaik sajátosságai mentén határozzák meg a programok várható hatását. A kutatás fontos tudásforrás lehet elméleti és gyakorlati szakemberek számára egyaránt.
Hivatkozás: https://mersz.hu/fazekas-kozoktatas-fejlesztesi-beavatkozasok-hatasmechanizmusai//
BibTeXEndNoteMendeleyZotero