Fazekas Ágnes

Közoktatás-fejlesztési beavatkozások hatásmechanizmusai


26. táblázat. A programok tartós és mély hatását mérő összetett változóhoz (TMH) kapcsolódó állítások a vezetői és a pedagógus-kérdőívből
Vezető
Az iskolánk sokkal sikeresebb lett a program bevezetése nyomán
A program bevezetése nyomán az abban részt nem vevő pedagógusok többsége is jelentősen több módszert és/vagy eszközt alkalmaz, mint korábban
A program tanulásszervezési módszereit és/vagy eszközeit pedagógusaink többsége korábban nem alkalmazta
A programban való részvétel komoly és mindmáig jól érzékelhető hatást gyakorolt iskolánkra
Az iskola pedagógiai programjából ma is jól kiolvasható a program hatása
Pedagógus
Az iskolánk sokkal sikeresebb lett a program bevezetésének köszönhetően
A program bevezetése óta a szülők jobban elismerik az iskolánkban végzett pedagógiai munkát
A program bevezetésének köszönhetően javultak diákjaink tantárgyi eredményei
A program bevezetését követően jelentősen növekedett a diákok tanulási motivációja
A programban való részvételemnek köszönhetően lényegesen több tanulásszervezési módszert/eszközt tudok hatékonyan alkalmazni, mint korábban
A program bevezetése után kollégáimmal önálló újításokba, kísérletekbe is kezdtünk
Az iskolánkban tanító pedagóguskollégáim megbecsülték a programban végzett munkámat
Az iskolánkban azok a pedagógusok is ismerték a programot megvalósító kollégáik munkáját, akik közvetlenül nem vettek részt benne
A program során megismert szemléletnek megfelelő módszerek, eszközök alkalmazását az iskolavezetés a mai napig megbecsüli
Úgy érzem, a környezetem még mindig elvárja tőlem, hogy a programban megismert szemlélet szerint tanítsak
A program zárása óta jelentősen csökkent a tanárok együttműködése, a közös munkavégzés (pl. projekthetek megvalósítása, szakmai problémák közös megoldása)
A program során megismert módszerek alkalmazása ma már egyáltalán nem illeszthető bele az iskola rendjébe
A program során megismert eszközök, módszerek az idő múlásával teljesen kikoptak a mindennapok gyakorlatából

Közoktatás-fejlesztési beavatkozások hatásmechanizmusai

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2021

ISBN: 978 963 454 715 0

E könyv a közoktatás-fejlesztési programok implementációját vizsgáló ImpAla kutatást mutatja be. Betekintést nyúlt az iskola- és kurrikulum-fejlesztés elméleti hátterébe, bemutatja az alkalmazott kvalitatív és kvantitatív eszközöket, illetve ismertet olyan tipológiákat, amelyek a fejlesztési programok és az iskolák, valamint pedagógusaik sajátosságai mentén határozzák meg a programok várható hatását. A kutatás fontos tudásforrás lehet elméleti és gyakorlati szakemberek számára egyaránt.

Hivatkozás: https://mersz.hu/fazekas-kozoktatas-fejlesztesi-beavatkozasok-hatasmechanizmusai//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave