Asztalos Andrea

Az ének-zene tantárgyat tanító pedagógusok nézetei


20. táblázat: Az ének-zene órára való felkészülés elemei
TEVÉKENYSÉG, GONDOLATI MŰVELET
Tanító (fő)
Ének-zene tanár (fő)
Tartalom kiválasztása
10
10
Előzmények, kiinduló helyzet végiggondolása
5
7
Eszközök kiválasztása
10
10
Módszerek kiválasztása
6
10
A folyamat fő lépéseinek megtervezése
6
8
Célok meghatározása
7
9
Fő problémák (kérdések) megfogalmazása
3
4
Tartalom lépésekre bontása
4
5
Csoportfeladatok tervezése
1
4
Ellenőrzés-értékelés tervezése
3
4
Egyéni feladatok tervezése
0
3
Összefüggések végiggondolása
2
5
Motiválástervezés
7
7
Következő órára való kitekintés
0
1
Táblakép tervezése
8
8

Az ének-zene tantárgyat tanító pedagógusok nézetei

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2021

ISBN: 978 963 454 746 4

Asztalos Andrea könyvének központi témája feltárni és sokrétűen vizsgálni az ének-zene tantárgyat tanító pedagógusok nézeteit és gyakorlati tapasztalatait az általános iskolai tanulók zenei képességeinek fejlesztési lehetőségeivel, a beénekléssel, a tanítással, a tanórai értékeléssel, a tanári kompetenciákkal és a szakmai fejlődéssel kapcsolatban. Eközben feltérképezi és részletesen bemutatja az ének-zene tantárgyat tanító pedagógusok nézetei és a pedagógusok képzettsége, tanítási gyakorlata közötti összefüggéseket. Néhány helyen összeveti az ének-zene tanárok nézeteit a TÁMOP „XXI. századi közoktatás (fejlesztés, koordináció) II. szakasz” kiemelt projekt (TÁMOP-3.1.1-11/1–2012-0001) keretében 2013-ban megvalósult országos nagymintás pedagóguskutatás általános iskolai oktatóinak nézeteivel, gyakorlatával, ami a tanítással, értékeléssel, tanári kompetenciákkal és a folyamatos szakmai fejlődéssel kapcsolatos. A könyv a kutatási eredmények összefoglalásával, a következtetések levonásával és a további kutatási lehetőségek felvázolásával zárul.

Hivatkozás: https://mersz.hu/asztalos-az-enek-zene-tantargyat-tanito-pedagogusok-nezetei//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave