Humán tudományok: pedagógusképzés és tananyagfejlesztés 3.
Effects of language immersion and classroom exposure on the first language. Theories and outcomes
Tartalomjegyzék
- Humán tudományok: pedagógusképzés és tananyagfejlesztés 3.
- Impresszum
- Előszó
- Hitelesség és média • András Ferenc
- Effects of language immersion and classroom exposure on the first language. Theories and outcomes • Szilvia Bátyi
- To meme or not to meme. Questions of using social media content when teaching Shakespeare’s dramas • Éva Bús
- Mentálhigiéné a képzés gyakorlatáért, avagy a pedagógus lehetőségei a tanulók és a saját lelki egészségének fejlesztésére • Farkas Péter
- A mentálhigiéné fogalmi megközelítése
- A mentálhigiéné színterei
- Néhány gondolat a gyerekek és a serdülők mentális állapotáról
- Gondolatok az iskolai mentálhigiéné szerepéről
- Az érzelmi munka jelentősége
- Pedagógus mentálhigiénés többlettudással
- A mentálhigiénés végzettségű pedagógus lehetőségei
- A pedagógus mentálhigiénés tevékenységének egyik lehetséges módszere: a projektmunka
- Irodalom
- A mentálhigiéné fogalmi megközelítése
- Szülői elkötelezettség és bevonódás a kora gyermekkori nevelésben • Imre Nóra
- Bevezetés
- A családi és az intézményes nevelés kapcsolatrendszere
- A családok elkötelezettsége és bevonódása a kora gyerekkori nevelésben
- A szülői és családi elkötelezettség támogatása fejlesztéspolitikai nézőpontból
- A kutatás célja, módszere
- A szülő és az óvoda kapcsolatrendszere óvodavezetői szemmel
- Szocializációs feladatok, szerepelhatárolások
- Tanulást támogató otthoni környezet
- Kommunikációs formák, kapcsolattartás
- Szervezett óvodai programok a szülők és a helyi közösség bevonására
- Összegzés
- Irodalom
- Bevezetés
- Egyesületek és klubok az angolszász típusú egyetemeken • Kovács Gáborján
- Az oktatás integratív alap törvényszerűségei • Mészáros Attila
- The evolution of education methodology research and changes in the development support of modular object-oriented dynamic learning environments • János Ollé
- Moodle and the pedagogical culture of the educational institution
- Major research areas and results the educational methodology of Moodle
- Moodle curriculum development and Moodle course design
- Research findings on Moodle as an adaptive learning environment
- Moodle teaching methodology in developer resources and formal courses
- Books on Moodle content development
- Moodle Academy courses
- Summary
- References
- Moodle and the pedagogical culture of the educational institution
- Magyar–szláv nyelvi kontaktusok a 11. századi Kárpát-medencében (Egy korai oklevél helyneveinek tanulsága) • Pelczéder Katalin
- Projektorientált szemlélet a pedagógusképzésben • Poór Zoltán
- Literarische Möglichkeiten im Schatten der Zensur anhand ausgewählter Werke der rumäniendeutschen Literatur • Kende Varga
- Assessing language competency at universities. The Canadian Academic English Language Test • Vivien Vereczki
- Introduction
- Canadian Academic Language Assessment
- Components of CAEL
- Validity of CAEL
- Scoring
- The Writing Section
- The CAEL benefit
- Canadian versus Hungarian immigration trends
- Academic language proficiency admission tests in Hungary
- An example: University of Pécs
- Stipendium Hungaricum
- Final exam materials and topics
- Conclusion
- References
- Appendix. The Canadian Academic English Language (CAEL) Test – Part 1
- Introduction
- Tanárszakos hallgatók felkészítése az online oktatás kihívásaira • Vígh-Szabó Melinda
- Lesen und Verstehen im Kontext von Kompetenzen und Medien • Zsigmond Anikó
Kiadó: Akadémiai Kiadó
Online megjelenés éve: 2022
ISBN: 978 963 454 817 1
A Pannon Egyetem Modern Filológiai és Társadalomtudományi Karának az EFOP 3.4.3 projekt keretében összeállított Humán tudományok: pedagógusképzés és tananyagfejlesztés 3. című tanulmánykötete az első két kötet folytatásaként bemutatja a Kar intézeteiben folyó sokszínű kutatómunkát, amelyet a különböző tudományágak, mint a nyelvtudomány, az irodalom- és kultúratudomány, valamint a társadalom- és neveléstudomány egymásmellettisége és egymáshoz kapcsolódása jellemez. A kutatómunka eredményeként jelen kötetben a különböző képzéseket fejlesztő és támogató neveléstudományi, tanulásmódszertani és tananyagfejlesztési eredmények állnak a középpontban. A disszeminációs tevékenységben ez a tanulmánykötet lezárja a projekthez kötődő kutatómunkát, de egyben újabb távlatokat is nyit a további kérdésfeltevések megvitatása előtt.
Hivatkozás: https://mersz.hu/somogyvari-toth-human-tudomanyok-pedagoguskepzes-es-tananyagfejlesztes-3//
BibTeXEndNoteMendeleyZotero