Somogyvári Lajos, Tóth József (szerk.)

Humán tudományok: pedagógusképzés és tananyagfejlesztés 3.


Effects of language immersion and classroom exposure on the first language. Theories and outcomes

Second language acquisition is often considered a unidirectional process in which the second language (L2) develops and is influenced by the first language (L1). However, research in the field of the psycho- and neurolinguistics of bilingualism suggests that changes can be detected in L1 at the very early stages of language acquisition due to the incorporation of a new language into the established language network. This study discusses the consequences of cross-linguistic influence on L1 and theories that can account for the effects of the second language on the first; it reviews the empirical findings in the field and finally presents possible answers to whether the phenomena can be labeled as language attrition.

Humán tudományok: pedagógusképzés és tananyagfejlesztés 3.

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2022

ISBN: 978 963 454 817 1

A Pannon Egyetem Modern Filológiai és Társadalomtudományi Karának az EFOP 3.4.3 projekt keretében összeállított Humán tudományok: pedagógusképzés és tananyagfejlesztés 3. című tanulmánykötete az első két kötet folytatásaként bemutatja a Kar intézeteiben folyó sokszínű kutatómunkát, amelyet a különböző tudományágak, mint a nyelvtudomány, az irodalom- és kultúratudomány, valamint a társadalom- és neveléstudomány egymásmellettisége és egymáshoz kapcsolódása jellemez. A kutatómunka eredményeként jelen kötetben a különböző képzéseket fejlesztő és támogató neveléstudományi, tanulásmódszertani és tananyagfejlesztési eredmények állnak a középpontban. A disszeminációs tevékenységben ez a tanulmánykötet lezárja a projekthez kötődő kutatómunkát, de egyben újabb távlatokat is nyit a további kérdésfeltevések megvitatása előtt.

Hivatkozás: https://mersz.hu/somogyvari-toth-human-tudomanyok-pedagoguskepzes-es-tananyagfejlesztes-3//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave