Somogyvári Lajos, Tóth József (szerk.)

Humán tudományok: pedagógusképzés és tananyagfejlesztés 3.


1. táblázat A szülői és a közösségi elkötelezettség formái
Gyermekre fókuszáló
Kommunikáció
Az intézmény és az otthon, és az otthon-intézmény közötti kétirányú kommunikáció hatékony formáinak kialakítása az intézményi programokról és a gyermek fejlődéséről.
Szülői feladatok
Minden család támogatása egy tanulást ösztönző, fejlesztő otthoni környezet kialakítása érdekében.
Otthoni fejlesztés ösztönzése
Információkat és ötleteket nyújtani a családoknak, hogyan ösztönözzék gyermekük fejlődését otthon és más tantervhez kapcsoló tevékenységek által.
Intézményre fókuszáló
Önkéntesség
Szülők és a helyi közösség megnyerése és szervezése az intézmény támogatására (pl.: programok tervezése, szervezése, kirándulásokon való részvétel, szülői szakértelem és készségek megosztása, segítségnyújtás).
Döntéshozatal
A szülők és a közösségek bevonása az intézményi szintű döntésekbe, szülői testületek, munkaközösségek létrehozása, szervezeti fejlesztés.
Együttműködés a közösséggel
Közösségi erőforrások azonosítása és integrálása, programok erősítése a helyi közösség bevonásával.
Forrás: (Arrabal, 2013, 219.) nyomán saját szerkesztés.

Humán tudományok: pedagógusképzés és tananyagfejlesztés 3.

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2022

ISBN: 978 963 454 817 1

A Pannon Egyetem Modern Filológiai és Társadalomtudományi Karának az EFOP 3.4.3 projekt keretében összeállított Humán tudományok: pedagógusképzés és tananyagfejlesztés 3. című tanulmánykötete az első két kötet folytatásaként bemutatja a Kar intézeteiben folyó sokszínű kutatómunkát, amelyet a különböző tudományágak, mint a nyelvtudomány, az irodalom- és kultúratudomány, valamint a társadalom- és neveléstudomány egymásmellettisége és egymáshoz kapcsolódása jellemez. A kutatómunka eredményeként jelen kötetben a különböző képzéseket fejlesztő és támogató neveléstudományi, tanulásmódszertani és tananyagfejlesztési eredmények állnak a középpontban. A disszeminációs tevékenységben ez a tanulmánykötet lezárja a projekthez kötődő kutatómunkát, de egyben újabb távlatokat is nyit a további kérdésfeltevések megvitatása előtt.

Hivatkozás: https://mersz.hu/somogyvari-toth-human-tudomanyok-pedagoguskepzes-es-tananyagfejlesztes-3//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave