Jogváltozás
Tartalomjegyzék
- Elemzés az alapellátásban dolgozó ápolók képzésének, kompetenciáinak nemzetközi gyakorlatáról
- Impresszum
- II. Vezetői összefoglaló, célkitűzés
- III. Háttér, előzmények
- IV. Alkalmazott módszerek
- V. A hazai képzési rendszer és az alapellátási szakdolgozói végzettségek EU-konformitása
- VI. Nemzetek közötti oktatási és képzési együttműködések
- VII. Nemzetközi kitekintés a lakosságközeli ellátásban foglalkoztatott szakdolgozói képzések, kompetenciák terén
- 1. Nemzetközi kitekintés az ápolóképzések, kompetenciák terén
- 1.1. Amerikai Egyesült Államok ápolóképzési rendszere, kompetenciák
- 1.2. Kanada ápolóképzési rendszere, kompetenciák
- 1.3. Egyesült Királyság ápolóképzési rendszere, kompetenciák
- 1.4. Finnország ápolóképzési rendszere, kompetenciák
- 1.5. Svédország ápolóképzési rendszere, kompetenciák
- 1.6. Dánia ápolóképzési rendszere, kompetenciák
- 1.7. Norvégia ápolóképzési rendszere, kompetenciák
- 1.8. Ausztria ápolóképzési rendszere, kompetenciák
- 1.1. Az ápolási asszisztens (PflegeassistenzeZPfegeassistentin) képzés az új típusú oktatási rendszerben
- 1.2. Ápolási szakasszisztens (Pflegefachassistenz/in) képzés az újtípusú oktatási rendszerben
- 2.1. Alapképzés rendszerének és típusainak bemutatása
- 2.2. Az ápolói mesterképzések rendszere
- 2.3. Doktori képzés
- 2.4. Regisztráció, továbbképzés
- 2.5. Az alapellátásban megjelenő kompetenciák
- 1.1. Az ápolási asszisztens (PflegeassistenzeZPfegeassistentin) képzés az új típusú oktatási rendszerben
- 1.9. Németország ápolóképzési rendszere, kompetenciák
- 1.10. Hollandia ápolóképzési rendszere, kompetenciák
- 1.11. Svájc ápolóképzési rendszere, kompetenciák
- 1.12. Szlovénia ápolóképzési rendszere, kompetenciák
- 1.13. Csehország ápolóképzési rendszere, kompetenciák
- 1.14. Lengyelország ápolóképzési rendszere, kompetenciák
- 1.15. Szlovákia ápolóképzési rendszere, kompetenciák
- 1.16. Általános és közösségi ápolóképzés
- 1.1. Amerikai Egyesült Államok ápolóképzési rendszere, kompetenciák
- 2. Dietetikai és táplálkozástudományi képzés, kompetencia
- 3. Gyógytornászképzés, kompetencia
- 4. A magyarországi védőnői kompetenciakört ellátó szakemberek (elsősorban ápolók, valamint kisebb részükben szülésznők) képzése, kompetenciái
- 5. Népegészségügyi képzés, kompetencia
- 6. Pszichológus/egészségpszichológiai képzés, kompetencia
- 1. Nemzetközi kitekintés az ápolóképzések, kompetenciák terén
- VIII. Nemzetközi home care rendszer bemutatása
- IX. Eredmények – Összefoglaló
- X. Felhasznált jogszabályok
- XI. Irodalomjegyzék
Kiadó: Akadémiai Kiadó – Társadalomtudományi Kutatóközpont
Online megjelenés éve: 2022
ISBN: 978 963 454 830 0
A jogváltozás a jog létrejöttével egyidős jelenség. Összetettsége áttekintésére vállalkozik a jelen tanulmánykötet, a Társadalomtudományi Kutatóközpont Jogtudományi Intézete 2022-ben záruló kutatási programja elvi alapjainak – történeti dimenzióinak és elméleti-jogi hátterének – feltárását tűzve célul. Hangsúlyosan tárgyalja a jogváltozás formális és informális csatornáit, egyes további tanulmányaiban pedig a kodifikációnak, a történelmi és jelenkori jogátvételeknek, az alkotmányossági ellenőrzésnek a jogváltozásban játszott szerepét csakúgy, mint a jog átalakulása lehetőségeinek eddig kialakult modelljeit és a tudományos-technikai továbbfejlődés során a jog lényegi jegyeiben várható hangsúlyeltolódások és módosulások elgondolható irányait.
Hivatkozás: https://mersz.hu/varga-jogvaltozas//
BibTeXEndNoteMendeleyZotero