Nádori Gergely, Prievara Tibor

21. századi pedagógia


A digitális tanár sztereotípiája

Az IKT-eszközök felhasználásának kapcsán kifogásokból és hárításból emelt fal gyakori eleme az „igen, ez biztosan nagyon jó lehet, de sajnos nem nekem, mert…” kezdetű mondat. Leginkább olyasmi szokott elhangzani, mint hogy „ez egy matekosnak biztosan jó” – és ebben a „matekos” bármilyen, az illető által nem tanított tantárgyra kicserélhető. Sokan gondolják azt is, hogy ez csak a fiatalok kiváltsága, ők értik ezt a világot, az idősebbeknek viszont már nem megy, vagy csak sokkal nehezebben. Szintén gyakori kifogás, hogy a képzések nem elég számosak és/vagy nem elég jók.

21. századi pedagógia

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2018

ISBN: 978 963 454 102 8

Egyre többet hallunk a pedagógiai gyakorlat megváltoztatásának szükségességéről. Erről szól a Digitális Oktatási Stratégia, de a legújabb PISA felmérések eredményei is kiemelték valamilyen adaptív változás szükségességét. Megváltoztak a diákok, a későbbi megélhetéshez szükséges képességek, általában a tudásról alkotott képünk és annak produktív használatának képlete is. Ahhoz, hogy hatékonyabb lehessen a közoktatás, ezeket a fontos változásokat a pedagógiai tanulmányokban is hasznos (és talán szükséges) lenne megjeleníteni. A tanártovábbképzésben egyre nagyobb igény mutatkozik az ilyen témájú, ám erősen gyakorlati jellegű, kiadványok iránt (pl. A 21. századi tanár meglepő sikere 2015-ben). Az egyetemi tanárképzésben, illetve a tanártovábbképzési programokban a jelenleg használt tankönyvek, kézikönyvek tovább gondolása, kiegészítése, az új oktatási paradigmához szükségszerűen és organikusan kapcsolódó kiadványra komoly szükség és igény lenne.

Hivatkozás: https://mersz.hu/nadori-prievara-21-szazadi-pedagogia//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave