Holló Dorottya

Értsünk szót!

Kultúra, kommunikáció, nyelvhasználat, nyelvtanítás

2., bővített, átdolgozott kiadás


Érdeklődés és nyitottság

Mindenekelőtt az újdonságok iránti érdeklődést és nyitottságot kell megalapozni. Erre a célra érdekes szövegeket, filmeket, filmrészleteket használhatunk, amelyek segíthetnek az ismeretszerzésben. Tudatosan is fejleszthetjük az érdeklődést. Egy cikk vagy más szöveg elolvasása előtt kérdezzük meg a diákokat, hogy a cím alapján mire számítanak, mi érdekelné őket a témával kapcsolatban. Az első feladat az lehet, hogy hasonlítsák össze a találgatásaikat a szöveg valódi tartalmával. Ha a végén marad megválaszolatlan kérdés, akkor vagy a diákok válaszolhatják meg valamilyen más forrás segítségével házi feladatként, vagy magunkra vállalhatjuk ezt a feladatot. Használhatjuk a „Hogyan kezdődik/végződik ez a történet?” típusú feladatokat is. Ne felejtsük el, hogy konkrét szövegből kiindulva könnyebb a diákokat távolabbi, kreatívabb gondolkodásra serkenteni, mint egy váratlanul feltett, általunk érdekesnek tartott kérdéssel. Ha minden előkészítés nélkül például beviszünk egy külföldi vendéget, és azt mondjuk: „Na, gyerekek, most kérdezgessétek a kedves vendéget!”, valószínű, hogy megszeppent csend lesz a válasz. Sokkal célravezetőbb, ha előre elmondjuk, ki várható, mit tudunk róla, közösen megbeszéljük, miért lehet érdekes, megpróbáljuk kitalálni, mi érdekelheti a vendéget velünk kapcsolatban, hogy ne csak mi kérdezzünk.

Értsünk szót!

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2019

ISBN: 978 963 454 434 0

Értsünk szót egymással, értsünk szót a világgal! Idegen nyelvet beszélve az a célunk, hogy minél jobban szót értsünk másokkal, hatékonyan kommunikáljunk, de ehhez nem elég a jó nyelvtudás. A könyv a kultúra, a kulturális különbségek és az interkulturális kompetencia szerepét mutatja be az idegen nyelvi kommunikációban, az idegennyelv-tanulásban és idegennyelv-oktatásban. A fejezetek ismertetik a témájukhoz kapcsolódó elméleteket, ezeket praktikus példákkal illusztrálják és a tanításban használható gyakorlatokkal is szemléltetik a nyelv és kultúra integrált tanításának lehetőségeit. A témakörök feldolgozását, megértést ellenőrző, valamint értelmező kérdések és feladatok segítik, így a könyv tankönyvként is használható a tanárképzésben, illetve kommunikációs képzésben. Ajánljuk a kötetet gyakorló és leendő tanárok, tanárképző és kommunikációs szakemberek, és idegen nyelveket szerető, tudatos nyelvtanulók és nyelvhasználók számára.

Hivatkozás: https://mersz.hu/hollo-ertsunk-szot//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave