Racsmány Mihály (szerk.)

A fejlődés zavarai és vizsgálómódszerei


Az ADOS (Autism Diagnostic Observation Schedule; Lord és mtsai, 1999)

Autizmus diagnosztikai obszervációs séma jelenlegi változata az ADOS korábbi verziója (Lord és mtsai, 1989) és a PL-ADOS (Pre-Linguistic ADOS; DiLavore, Lord, Rutter, 1995) kombinációja. A félig strukturált, standardizált eszköz a kommunikáció, a társas interakciók (különös tekintettel a társas reciprocitásra), valamint a képzeleti- és játéktevékenység felmérésére alkalmas. Megjegyezzük, hogy az ADOS, relatív rövid időtartama miatt, a sztereotip, repetitív viselkedések feltérképezésére és értékelésére csak korlátozottan alkalmas, illetve egyáltalán nem szolgáltat hosszmetszeti, fejlődési adatokat, azokat mindenképpen más módon (pl. az ADI alkalmazásával) kell a diagnózishoz beszereznünk.

A fejlődés zavarai és vizsgálómódszerei

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2020

ISBN: 978 963 454 500 2

Kötetünk az ismertebb fejlődési zavarok kurrens tudományos elméleteit és vizsgálómódszereit mutatja be. Az olvasó az egyes vizsgálati területek vezető hazai szakértőinek munkáin keresztül betekintést nyerhet az autizmus, a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar vagy a diszkalkulia kutatásának legfontosabb kérdéseibe.

Hivatkozás: https://mersz.hu/racsmany-a-fejlodes-zavarai-es-vizsgalomodszerei//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave