Fóris Ágota, Bölcskei Andrea, Nádor Orsolya, Sólyom Réka (szerk.)

Nyelv, kultúra, identitás. V. Nyelvpedagógia, nyelvelsajátítás, nyelvoktatás


A nyelvoktatás helye a Tanácsköztársaság oktatási rendszerében

A reformtervezetek felkarolása, egyeztetése, megjelentetése és azoknak „állami rangra” emelése – az őszirózsás forradalom kezdeti lépései után – végül a Tanácsköztársaság feladata lett. A Közoktatási Népbiztosság tagjai és annak oktatási ügyeiben a gyakorlati vonal vezetője, Antal Márk „európai nyelvi körben” gondolkodtak, és egyik nyilatkozatuk szerint a „nyugati kultúrát a keleti forradalommal kívánták összeegyeztetni”, amiben a nyelveknek is szerepet szántak. A nyelvoktatás állami ügyként való kezelését nemcsak a reformtervek jelezték, hanem az is például, hogy az iskolák államosítása során rendelkeztek a „nyelviskolák és nyelvtanfolyamok állami kezeléséről is”.

Nyelv, kultúra, identitás. V. Nyelvpedagógia, nyelvelsajátítás, nyelvoktatás

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2020

ISBN: 978 963 454 539 2

A tanulmánykötet a XXVII. Magyar Alkalmazott Nyelvészeti Kongresszuson elhangzott előadások írott, lektorált változatát tartalmazza a „nyelv, kultúra, identitás” témaköréhez kapcsolódva; egyúttal betekintést nyújt az alkalmazott nyelvészet legújabb kutatási eredményeibe. A könyvben a nyelvpedagógia, nyelvoktatás, nyelvelsajátítás és a kontrasztív nyelvészet területére eső tanulmányok olvashatók.

Hivatkozás: https://mersz.hu/nyelv-kultura-identitas-nyelvpedagogia-nyelvelsajatitas-nyelvoktatas//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave