Fóris Ágota, Bölcskei Andrea, Nádor Orsolya, Sólyom Réka (szerk.)

Nyelv, kultúra, identitás. V. Nyelvpedagógia, nyelvelsajátítás, nyelvoktatás


Az ugratás és a relációs identitás

A magyar szakirodalomban eleddig Réger (2007) és Szalai (2009, 2011) cigány közösségekben vizsgálta az ugratást, Tóth (2013) pedig televíziós kvízműsorok anyagát elemezve az ugratással is foglalkozott. Az angolszász és német tudományos világban jelenleg is népszerű kutatási terület (l. például Haugh és Kotthoff munkásságát). A nyelvészet terén fontos vizsgálódási lehetőségeket rejt többek között az udvariasság és az udvariatlanság, a társas kapcsolatok alakítása, az identitás(megőrzés), az önmenedzselés, a nyelvi leleményesség/kreativitás, illetve a humor terén (Sitkei 2019).

Nyelv, kultúra, identitás. V. Nyelvpedagógia, nyelvelsajátítás, nyelvoktatás

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2020

ISBN: 978 963 454 539 2

A tanulmánykötet a XXVII. Magyar Alkalmazott Nyelvészeti Kongresszuson elhangzott előadások írott, lektorált változatát tartalmazza a „nyelv, kultúra, identitás” témaköréhez kapcsolódva; egyúttal betekintést nyújt az alkalmazott nyelvészet legújabb kutatási eredményeibe. A könyvben a nyelvpedagógia, nyelvoktatás, nyelvelsajátítás és a kontrasztív nyelvészet területére eső tanulmányok olvashatók.

Hivatkozás: https://mersz.hu/nyelv-kultura-identitas-nyelvpedagogia-nyelvelsajatitas-nyelvoktatas//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave