Fóris Ágota, Bölcskei Andrea, Nádor Orsolya, Sólyom Réka (szerk.)

Nyelv, kultúra, identitás. V. Nyelvpedagógia, nyelvelsajátítás, nyelvoktatás


Összegzés

Hwang (2008) kiemeli mind az ugratás, mind az iróniahasználat kultúraspecifikus voltát, a tanulmányában bemutatott szituációk esetén az amerikaiak ugratásnak, iróniának veszik az adott megnyilatkozásokat, de egy kelet-ázsiai beszédpartner félreértené azokat. A mi kutatásunkra vetítve: egy szituáció, egy megnyilatkozás máshogy értelmeződik a különböző kultúrákból érkezettek számára. A szituációban való részvételkor a beszélő a saját kultúrájára jellemző, kulturálisan elfogadott módszereket használja (Deppermann 2001: 8, idézi Boronkai 2014: 19). Így elmondható, hogy mind a szituációk értelmezése, mind az arra történő reagálás elsősorban az anyanyelvi kultúra alapján történik.

Nyelv, kultúra, identitás. V. Nyelvpedagógia, nyelvelsajátítás, nyelvoktatás

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2020

ISBN: 978 963 454 539 2

A tanulmánykötet a XXVII. Magyar Alkalmazott Nyelvészeti Kongresszuson elhangzott előadások írott, lektorált változatát tartalmazza a „nyelv, kultúra, identitás” témaköréhez kapcsolódva; egyúttal betekintést nyújt az alkalmazott nyelvészet legújabb kutatási eredményeibe. A könyvben a nyelvpedagógia, nyelvoktatás, nyelvelsajátítás és a kontrasztív nyelvészet területére eső tanulmányok olvashatók.

Hivatkozás: https://mersz.hu/nyelv-kultura-identitas-nyelvpedagogia-nyelvelsajatitas-nyelvoktatas//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave