Fóris Ágota, Bölcskei Andrea, Dér Csilla Ilona, Csontos Nóra (szerk.)

Nyelv, kultúra, identitás II. Pragmatika, diskurzuselemzés, interkulturális kommunikáció


Az intertextualitás szövegértésben játszott szerepének vizsgálata

Az intertextualitás problematikája az anyanyelvi oktatás tartalmi célkitűzései között egyre inkább megjelenik (tartalmazza a NAT, valamint szerepel a nyelvtani érettségi vizsga tételei között is), azonban a rendelkezésünkre álló tananyagok közül csupán néhány, újabb kiadású nyelvtankönyv foglalkozik az intertextualitás tanítási lehetőségeivel: így az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI) által kidolgozott kísérleti tankönyv (Aczél et al. 2015) és a Nemzeti Tankönyvkiadó Magyar nyelv és kommunikáció tankönyvcsaládja (Antalné–Raátz 2007, 2011). Az utóbbi nem csupán szépirodalmi szövegek, hanem hétköznapi szövegfajták esetében is bemutatja az említett kérdéskört.

Nyelv, kultúra, identitás II. Pragmatika, diskurzuselemzés, interkulturális kommunikáció

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2020

ISBN: 978 963 454 536 1

A tanulmánykötet a XXVII. Magyar Alkalmazott Nyelvészeti Kongresszuson elhangzott előadások írott, lektorált változatát tartalmazza a „nyelv, kultúra, identitás” témaköréhez kapcsolódva; egyúttal betekintést nyújt az alkalmazott nyelvészet legújabb kutatási eredményeibe. A könyvben a pragmatika és diskurzuselemzés és az interkulturális kommunikáció területére eső tanulmányok olvashatók.

Hivatkozás: https://mersz.hu/nyelv-kultura-identitas-2-pragmatika-diskurzuselemzes-interkulturalis-kommunikacio//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave