A legjobb marketingkönyvek a hazai piacon

2019. 07. 14.

FacebookXPinterestLinkedIn

Az internet térnyerésével és az online marketing szerepének növekedésével egyenesen arányosan megnőttek a marketinggel foglalkozó, eltérő minőségű könyvek. A tiszavirág-életű tippeket tartalmazó, legtöbbször trendeket meglovagoló kötetek között nehéz megtalálni a szakmailag valóban értéket adó, gyakorlatban használható és emellett olvasmányos marketingkönyveket.

Különösen nehéz helyzetben vagyunk, ha csupán a külföldi szakirodalomra hagyatkozunk, mivel a kulturális és országspecifikus különbségek miatt más piacon jelentős sikereket eredményező stratégiák itthon merőben más fogadtatásra találhatnak.

Ha kereskedelem és marketing szakos hallgató, gyakorló marketinges vagy csupán a kommunikáció és marketing iránt érdeklődő olvasó vagy, a cikkben összegyűjtött könyvek között biztosan megtalálod a számodra hasznos és a gyakorlatban hasznosítható tudást nyújtó kötetet.

Bányai Edit, Novák Péter: Online üzlet és marketing

A marketingen belül az online csatornák térnyerése a fogyasztói magatartás megváltozását, új platformok létrejöttét eredményezte. A gyökeres változások a marketingstratégiák újragondolását, az új üzleti modellekhez való adaptálódást követelik meg. A Bányai Edit és Novák Péter szerkesztette könyv az online marketinget nem a marketing egy alterületeként, hanem a 21. századi üzleti modellek megkerülhetetlen elemeként mutatja be.

Az online csatornák népszerűségének növekedése és az új média megjelenése új üzleti kihívásokat teremtettek, amelyekre a könyv a részletes magyarázaton túl valós megoldási javaslatokat is felsorakoztat.

Értékes tudást kaphatunk a legfontosabb e-kereskedelmi üzleti modellekkel kapcsolatban is. A B2B marketing területén olyan népszerű és óriási növekedési potenciállal rendelkező modellekről olvashatunk, mint a nyílt piacterek vagy az e-disztribútorok.

A B2C marketing olyan zászlóshajói is ismertetésre kerülnek a könyvben, mint a tartalomszolgáltatók, illetve a közösségi oldalak. Az online tartalomszolgáltatók és közösségi oldalak segítségével történő tartalommegosztás nem csupán egy hatékony üzleti modellt teremtett, hanem olyan új marketingcsatornákat, amelyek nélkülözhetetlenek lettek a vásárlók eléréséhez.

A nemzetközi trendek hazai megjelenésével is érdemben foglalkoznak a szerzők. A hazai kereskedelemben az online elemek erősödésével új modellekre cseréltek le számtalan korábbi megoldást. Ilyenek az ár-összehasonlító oldalak is, amelyek szintén a könyv tárgyát képezik.

Az Online üzlet és marketing egy olyan kötet, amely kellő alapossággal magyarázza el az online marketing alapfogalmait, horizontális tudást ad, mégis részletekbe menően kitér az olyan alterületekre is, mint például a keresőoptimalizálás.

Veres Zoltán, Hoffmann Márta, Kozák Ákos: Bevezetés a piackutatásba

Egyre nagyobb népszerűségnek örvend az adatvezérelt gondolkodás, azonban nem mindig elérhetőek a fontos üzleti döntések meghozatalához szükséges információk. Egyedi közönség, a termék újszerűsége vagy épp a trendváltozások jelentősen megnehezítik a nyilvánosan elérhető adatforrások használatát. Ezekben az esetekben különösen nagy segítség lehet egy megfelelően kivitelezett piackutatás.

A piackutatási technikák bemutatásával a kötet nem ragad le az elméleti alapvetőségeknél, hanem a gyakorlatban is használható tanácsokkal látja el az olvasót. A mintavételnél fontos szempontok bemutatásán túl a kérdőívezés, valamint az adatfeldolgozás rejtelmeibe is bevezetnek a szerzők.

A szakmai megalapozottság kiterjed az új technológiákra is, így olvashatunk a klasszikus adatvételi módszereken túl az online adatfelvételről is. Mégsem csak a piackutatás manapság népszerű és trendi elemeit mutatja be a kötet, hanem kellő szakmai munícióval látja el az olvasót az olyan klasszikus piackutatási technikákkal kapcsolatban, mint az egyéni és a páros mélyinterjú vagy épp a fókuszcsoportos interjú.

A piackutatás alkalmazási lehetőségeiről is teljes képet kapunk. A márkakutatás területén többek között a célcsoport szegmentáció és a csomagolásteszt sajátosságairól olvashatunk, a médiakutatás esetében a különböző médium felhasználásának lehetőségeiről, míg társadalomkutatási szempontból a politikai közvélemény-kutatásokba is betekintést nyerhetünk.

Papp-Váry Árpád: Márkázott szórakoztatás

A termékmegjelenítéshez és a reklámokhoz való viszonyunkat formálja Papp-Váry Árpád könyve. Konkrét példákon, érdekes történeteken keresztül tanulhatunk a márkák szerepéről, a márkaépítés gyakorlati megnyilvánulásairól a különböző csatornák esetében.

A kötet a történetmesélés mellett a nagy alapvetésekre is rávilágít, a múltból táplálkozó sztorikon túl a fogyasztók reklámhoz való viszonya, illetve a reklámszakma átalakulása is terítékre kerül. A márkák tévésorozatokban, videóklipekben, rajzfilmekben és újabban a közösségi médiában való feltűnését példákkal együtt elemzi a szerző.

A hagyományos műfajokban (könyv, nyomtatott sajtó, színház) való márkamegjelenítésen túl a márkaépítés olyan egyedi lehetőségeiről is olvashatunk, mint az emberi testen való termékmegjelenítés, a hírességek márkaértéke vagy épp a személynevek márkázottsága.

A Márkázott szórakoztatásból sem maradhat ki a hazai kitekintés, ahol a példák mellett a jogi háttérre is kitér a szerző. Tanítva szórakoztat, szórakoztatva tanít a kötet.

Rekettye Gábor: Marketing a magyar kisvállalatoknak

A Magyarországon működő vállalkozások 99,1%-a volt 2017-ben kis- és középvállalkozás a KSH adatai szerint. Tehát a magyar gazdaság jelentős szeletét teszi ki a kkv szektor. A kisvállalatok a multinacionális vállalatoktól jelentősen eltérő eszközökkel gazdálkodhatnak, különösen igaz ez a kommunikációs és marketingtevékenységükre.

Sokszor más eszközökben, egyedi megoldásokban és gyökeresen eltérő célcsoportokban kell gondolkodni egy kisvállalati marketingesnek. Ezeket az egyedi megoldásokat sorakoztatja fel Rekettye Gábor a magyar kisvállalatok marketingjéről írt kötetében.

A kötet kiterjed a marketingfolyamat egészére a stratégiaalkotástól az eredmények ellenőrzéséig. Magyar kisvállalatok példáján keresztül mutatja be a szerző a kkv marketingkihívásokra adott hatékony válaszait, intézkedéseit.

Az árazás, a reklám és az online marketing kisvállalati környezetben használt fő csapásirányairól is olvashatunk a kötetben. A könyv releváns tanácsai egy nagyszámú közönség speciális problémáira nyújthatnak megoldást.

Kategória:Könyvajánló

Kivonat
fullscreenclose
printsave