Magyar Márton, Gősi Zsuzsanna (szerk.)

Oktatás - Sport - Covid


2. táblázat. Rekreációs hallgatók szakmai gyakorlati tapasztalatai különböző gyakorlatformákban(2020. tavasz – 2021. ősz)
Pozitív meglátások
Jelenléti szakmai gyakorlatok
  • „Nagyon vártam már, hogy egy edzőterembe kerüljek be gyakorlatra.”
  • „Olyan betekintést kaptam a sportszervezésbe, amire nem is gondoltam volna.”
  • „Megtanultam a sport »irodai oldalát«, amit hasznosítani tudok majd.”
  • „Új lehetőségeket kaptam, új szakmai kapcsolatokat alakítottam ki.”
  • „Javult a szervező- és időbeosztási képességem.”
  • „A szakmai gyakorlat hatására ebben a témában írok szakdolgozatot.”
  • „Betekintést nyerhettem kisgyermekek oktatásába, ami nehéz munka.”
  • „Megtapasztalhattam, milyen pörgés van egy rendezvény előtt, és mennyi feladattal jár egy ilyet kivitelezni.”
  • „Kipróbáltam magamat élesben mint animátor, s rájöttem, türelmes vagyok, és idegenekkel is könnyen tudok kommunikálni.”
Hibrid szakmai gyakorlatok
  • „A social media marketing működése és tervezése kifejezetten hasznos volt.”
  • „Egy lendületes és kreatív csapat ebben a covidos időszakban csak feltölti az embert energiával.”
  • „Az (online) ügyfélszolgálati ismereteim bővültek, s így a jövőben is bátrabban fogok elvállalni ilyen feladatokat.”
  • „A TAO-ügyintézés megismerését nagyon hasznosnak tartom.”
  • „Örülök, hogy a kliensekkel élőben gyakorolhattam az angol kommunikációt.”
Online szakmai gyakorlatok
  • „Sokat fejlődött a számítástechnikai képességem. Az online marketingfolyamatokat megismertem, s a jövőben is kamatoztatni fogom.”
  • „A cég YouTube- és Instagram-oldalára gyártott anyagok, például videóvágás során sokat fejlődtem.”
  • „Megismerhettem egy új tanulási rendszert, amit hasznosnak érzek.”
  • „Sokat tanultam a konkurenciaelemzésből.”
  • „Pozitív volt, hogy minden programötletemet nagy örömmel fogadták.”
  • „Úgy gondolom, fejlődtem a kreativitásom terén, és bővült a játékok száma a fejemben.”
Negatív meglátások, hiányok
Jelenléti szakmai gyakorlatok
  • „Felesleges munkának tartom a jelenléti bérletellenőrzést edzések előtt.”
  • „A postázás és az adatkezeléses munka monoton.”
  • „A rendezvényeken a teremrendezési feladatok (pad- és asztalpakolás) nem voltak testhezállók.”
Hibrid szakmai gyakorlatok
  • „Sajnálom, hogy nem láthattam bele a szövetség valódi munkájába, illetve elmaradtak az edzéslátogatások.”
  • „Nehezemre esett egész nap a számítógép előtt ülni. Nem bírnám egész nap az egy helyben ülést.”
  • „A weblapszerkesztéses kommunikáció nehézkes, bár kreatív munka volt.”
  • „Nem volt nagy kihívás a fitneszterem weboldalának áttekintése, a gépelési hibák vagy a megjelenési hiányosságok felírása.”
Online szakmai gyakorlatok
  • „Hiányzott a valódi gyakorlati megvalósítás és animátori munka.”
  • „Az egészségnapok és -programok szervezéséhez személyes jelenlétre lett volna szükség.”
  • „Az otthoni munkavégzés apróbb problémákkal, buktatókkal jár, hiszen mindig történik valami, ami eltolja a fókuszt.”
  • „Jó lett volna élőben megtapasztalni egy fitneszterem működését.”
  • „Nem kaptam pontos feladatmeghatározást.”
  • „Nehezebbnek éreztem így, mint jelenlétben.”
  • „Nem szereztem tapasztalatot a játékok tényleges levezetéséről.”
Forrás: ESI Intézeti szakmai gyakorlatok adatbázisa alapján saját szerkesztés

Oktatás - Sport - Covid

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2022

ISBN: 978 963 454 848 5

Az ELTE PPK Egészségfejlesztési és Sporttudományi Intézet (ESI) már negyedik éve szervezi meg sporttudománnyal kapcsolatos konferenciáit. Évek óta számos más neves hazai kutató is bemutatja legújabb kutatási eredményeit az ESI oktatói mellett, amely jelzi a konferenciasorozatunk jelentőségét is. A második rendezvényünk a hazai rekreáció felsőoktatás 30 éves történetisége kapcsán került megrendezésre, majd ezt követően a sport különböző aspektusai kerültek górcső alá, a 2020. és a 2021. évben a Covid-19 pandémia által erősen meghatározottan.

A Sport – Tudomány – Egészség konferenciasorozat IV. (online) eseményéhez kapcsolódó absztraktkötet mellett a széleskörű előadásokat jól reprezentálják a 3. tanulmánykötetünkben szereplő hiánypótló kutatások is. A sorozat hetedik elemeként a „Tanulmányok az oktatásról és a sportról a Covid árnyékában” cím alatt az online felsőoktatás elméleti és gyakorlati tantárgyai, valamint a külső szakmai gyakorlatok covid-rendszere mellett a pandémia által deklarált mozgástanulás egyedi (formális és nem formális) keretei is megjelennek.

Jó szívvel ajánljuk minden érdeklődőnek jelenlegi és korábbi tanulmányköteteinket is, amelyek a rekreáció- és sporttudomány széles palettájáról közöl új és érdekes információkat a szakemberek, oktató-kutató kollégák és akár a szakdolgozó hallgatók számára is.

Hivatkozás: https://mersz.hu/magyar-gosi-oktatas-sport-covid//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave