Magyar Márton, Gősi Zsuzsanna (szerk.)

Oktatás - Sport - Covid


1. táblázat. Sportszervező hallgatók szakmai gyakorlati tapasztalatai eltérő gyakorlatformákban (2020. tavasz – 2021. ősz)
Pozitív meglátások
Jelenléti szakmai gyakorlatok
• „Megtanultam használni a számomra nagyon újszerű médiaeszközöket, az OBS szoftvert összekapcsolva YouTube-bal, a streamelés és a kamerakezelés, beállítás technikáját is.”
• „Betekintést nyerhettem a sportszövetség pénzügyi működésébe, ami a fejlődésemet szolgálta az ez irányú MSc-képzésben.”
• „A gyakorlat során teljes értékű munkatársnak érezhettem magam.”
• „Fontosnak tartom, hogy megismerkedhettem az adminisztrációs résszel, mivel ezt bárhol, bármikor alkalmazhatjuk.”
• „Megtanultam, hogyan kell határozott pedagógiai módszerekkel rendet, fegyelmet tartani az edzéseken, és számos hasznos edzéstervvel gazdagodtam.”
• „Sok emberrel kommunikáltam e-mailben, telefonon és élőben is, fejlesztve kommunikációs készségeimet.”
• „Legjobb tapasztalatom: ott lehettünk a meccseken, látva, pontosan mivel jár egy meccs szervezése.”
Hibrid szakmai gyakorlatok
• „Elmélyíthettem sportjogi ismereteimet, illetve jobban megismerhettem a köznevelési típusú sportiskolák működését, emellett az MS Wordöt, Excelt hatékonyabban használom.”
• „Eddigi leggyengébb pontjaim, a kreativitásom és problémamegoldó képességem fejlődött.”
• „Szakmai fejlődésemhez sokat hozzátett az innovatív honlap szerkesztése.”
• „Valódi konfliktushelyzetekkel találkoztam, és sikeresen oldottam meg ezeket, ami fejlesztette a kommunikációs készségemet.”
Online szakmai gyakorlatok
• „Az online marketingfeladatok (pl. Facebook-hírek) javították a kreativitásomat és az íráskészségemet.”
• „A versenyjegyzőkönyveket e-mailben hetente megkapva otthonról is tudtuk rögzíteni azokat az online rendszerben.”
Negatív meglátások, hiányok
Jelenléti szakmai gyakorlatok
• „Monoton az adminisztráció. Nagyon megterhelő egész nap a gép, Excel előtt ülni.”
• „A gyakorlat nehézsége, hogy egyedül foglalkoztam a nekem kiadott feladatokkal.”
• „A pandémiás időszakban talán minden esemény egy kicsit kaotikusabbra sikeredik, mint amilyen alapból lenne.”
• „A munkabeosztásunkat gyakran az utolsó pillanatban kaptuk meg.”
• „Nagyobb felelősséget kaphatna a gyakornok.”
• „Jó lenne a versenyhelyszín-bejárásokon is részt venni.”
Hibrid szakmai gyakorlatok
• „Jobban szeretem, amikor emberek között vagyok.”
• „A kommunikáció nehézsége akadályozta a munkámat.”
• „Boldogabb lettem volna, ha nemcsak irodai, hanem terepmunkát is végezhettem volna a gyakorlaton.”
• „A két betervezett verseny, amin szervezői feladatokat láttunk volna el, elmaradt.”
• „Jó lenne, ha a gyakornokok követhetnének egy munkatársat a mindennapi tevékenységében.”
• „E-mailek helyett egy sokkal közvetlenebb csatornát kellene használni.”
Online szakmai gyakorlatok
• „Sok fölösleges feladatot kaptunk az online gyakorlat során.”
• „Sok, fölöslegesen hosszú meetingünk volt.”
• „Egyik elemzésemről sem érkezett semmiféle visszajelzés.”
• „Az általam készített Facebook-posztokat nem rakták ki. Feleslegesnek éreztem a munkámat.”
Forrás: ESI Intézeti szakmai gyakorlatok adatbázisa alapján saját szerkesztés

Oktatás - Sport - Covid

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2022

ISBN: 978 963 454 848 5

Az ELTE PPK Egészségfejlesztési és Sporttudományi Intézet (ESI) már negyedik éve szervezi meg sporttudománnyal kapcsolatos konferenciáit. Évek óta számos más neves hazai kutató is bemutatja legújabb kutatási eredményeit az ESI oktatói mellett, amely jelzi a konferenciasorozatunk jelentőségét is. A második rendezvényünk a hazai rekreáció felsőoktatás 30 éves történetisége kapcsán került megrendezésre, majd ezt követően a sport különböző aspektusai kerültek górcső alá, a 2020. és a 2021. évben a Covid-19 pandémia által erősen meghatározottan.

A Sport – Tudomány – Egészség konferenciasorozat IV. (online) eseményéhez kapcsolódó absztraktkötet mellett a széleskörű előadásokat jól reprezentálják a 3. tanulmánykötetünkben szereplő hiánypótló kutatások is. A sorozat hetedik elemeként a „Tanulmányok az oktatásról és a sportról a Covid árnyékában” cím alatt az online felsőoktatás elméleti és gyakorlati tantárgyai, valamint a külső szakmai gyakorlatok covid-rendszere mellett a pandémia által deklarált mozgástanulás egyedi (formális és nem formális) keretei is megjelennek.

Jó szívvel ajánljuk minden érdeklődőnek jelenlegi és korábbi tanulmányköteteinket is, amelyek a rekreáció- és sporttudomány széles palettájáról közöl új és érdekes információkat a szakemberek, oktató-kutató kollégák és akár a szakdolgozó hallgatók számára is.

Hivatkozás: https://mersz.hu/magyar-gosi-oktatas-sport-covid//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave